Avatar billede Eternalnoob Juniormester
05. december 2019 - 13:34 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Teknologi på maskinmesteruddannelse

Jeg prøver at researche lidt i forhold til maskinmesteruddannelse, for eksempel på aams i Aarhus (https://www.aams.dk/maskinmester/uddannelsen/), men jeg kan ikke helt se, hvor stor en del (om nogen) af uddannelsen (og jobbet, for den sags skyld) involverer arbejde med software og andet teknisk, der ikke nødvendigvis kun har med maskinvedligehold at gøre.

Er der nogen her, der har nogen erfaringer og/eller fif?
05. december 2019 - 18:44 #1
Jeg har gået 5 semestre på AAMS. Dengang var en af de ting der gjorde Aarhus anderledes, at der ikke var krav om maritim praktik. Derudover er fag og moduler på semestrene de samme. Egentlig software udvikling med videre er ikke et fag eller for så vidt reelt en del af uddannelsen.
Avatar billede Søren H Juniormester
21. februar 2020 - 07:52 #2
Hvad med MARTEC i Frederikshavn? MARTEC er en sammenlægning af maskinmesterskolen og søfartsskolen, læs evt mere om den her https://altomteknik.dk/videncentre/martec/