Avatar billede PGFfyn Mester
05. december 2019 - 16:14 Der er 4 kommentarer

Paste

Hej.
Denne makro afleverer de formler som den kopierer til destinationen, og kan man ændre den så den aflever tal og bogstaver (values) i stedet.

st = ActiveCell.Address
    sl = ActiveCell.Offset(0, 8).Address
    S?gKontoNr = ActiveCell.Offset(0, 3)

        kol = Range("r5:Ahd5").Find(What:=S?gKontoNr).Column

        ActiveSheet.Range(st & ":" & sl).Copy _
    Destination:=Range(Cells(Rows.Count, kol).End(xlUp).Offset(1, 0).Address)
        n?ste = n?ste + 1
Avatar billede Juul Forsker
06. december 2019 - 08:56 #1
Jeg ville nok ændre lidt i koden, da du pt. blot flytter kolonnerne. Du har nok brug for at lave en hard copy/pastevalues..
Avatar billede PGFfyn Mester
06. december 2019 - 10:33 #2
OK - hvad ville du foreslå den blev ændret til.
Kan sige at det er udkontering af en kasserapport til kontokort - så ja der er tale om en flytning.
Avatar billede Juul Forsker
06. december 2019 - 10:45 #3
Har nok brug for at se hele koden :)
Avatar billede PGFfyn Mester
06. december 2019 - 11:22 #4
Hej igen.
Det jeg muligvis gør hvis der ikke er en "nem" løsning, vil være at lave en kopi af rapporten uden formler, og lave udkontering derfra, men her er koden der udlægger med formler - og det resultat er lige til skrældespanden - men den kører hurtig og sikkert.

Dim n?ste As Integer
svar = MsgBox("          Er du sikker p? at du vil bogf?re?", vbYesNo)
If svar = vbYes Then

Application.ScreenUpdating = False

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\users\povl\desktop\Kasse ej bogf"

Call Overf?rMoms

Call PrintKasse

Call KasseUdenFormler

Application.Calculation = xlManuel

n?ste = 1

    Do Until Range("g155").Value = n?ste
      Range("o160").Offset(n?ste, 0).Select

        st = ActiveCell.Address
    sl = ActiveCell.Offset(0, 8).Address
    S?gKontoNr = ActiveCell.Offset(0, 3)

        kol = Range("AB5:AhN5").Find(What:=S?gKontoNr).Column

        ActiveSheet.Range(st & ":" & sl).Copy _
    Destination:=Range(Cells(Rows.Count, kol).End(xlUp).Offset(1, 0).Address)
        n?ste = n?ste + 1
    Loop

    Call GEMBogf?rt

    Else

    End If

    Application.Calculation = xlAutomatic
    Application.ScreenUpdating = True

    Range("a7").Select