Avatar billede Martin Praktikant
05. december 2019 - 19:09 Der er 5 kommentarer

Grafikkort

Davs, jeg har været ude og "opgradere" mit gamle gtx 970 til et 1060.
Har fået at vide at jeg bare kunne sætte det nye kort i, også skulle det virke efter en opdatering af driverne til det.
Gør det dog ikke helt optimalt.
Tænker at det måske er det gamle korts drivere der stadig er installeret, som gør noget ved det, men er ikke sikker.
Så ville lige høre om der er nogen af jer som ved om jeg kan slette gamle drivere, uden at skulle til at formatere min pc...? Da det jeg helst gerne vil undgå det.
På forhånd, tak!
Vh Martin
Avatar billede Slater Ekspert
05. december 2019 - 19:14 #1
Sagtens, du kan bare afinstallere Nvidia graphics driver i kontrolpanelet, ligesom man afinstallerer andre programmer.

Men det er ikke problemet. 970 og 1060 er begge fra Nvidia og bruger samme driverpakke. Hver gang du opdaterer den, afinstalleres den gamle version automatisk.

Kan du beskrive problemet, så vi måske kan sige hvad der kan være galt?
Avatar billede Martin Praktikant
05. december 2019 - 19:27 #2
Okay, fedt at høre. Så er det ikke det der burde være problemet!

F.eks. når jeg kører det nye Call of duty: MW, så starter den op i safemode hvor resolutionen er sat ned til 1280x720 og 60hz fra 1920x1080 144hz. Når jeg så ændre indstillingerne til 1920x1080 med 144hz, og går tilbage til startskærmen i spillet, så går den fra 200+ fps til ca 120-150, hviklet er fint (Havde jeg også regnet med). Men så går det et par minutter, også falder fps'en til ca 10-30 fps, hvilket kort efter resultere i at spillet crasher...
Hvis jeg så prøver at starte spillet unde safemode, så går der ikke meget mere end 2 min, så crasher det igen. (Der ændre den ikke på indstillingerne).
Avatar billede Slater Ekspert
05. december 2019 - 19:43 #3
Ja, der er klart noget galt. Bare for at tage den helt åbenlyse først: har du tjekket temperaturen? Kan der f.eks. være en ledning inde i kabinettet der rører ved en blæser på kortet, så den ikke kan dreje ordentligt rundt? Hvis du ikke har, så prøv at køre et program der holder øje med kortets temperatur mens du spiller. Jeg foretrækker selv OpenHardwareMonitor, men der er mange.
Avatar billede Martin Praktikant
05. december 2019 - 19:50 #4
Jep, det har jeg tjekket. Har lige testet den i csgo, der er ingen problemer!
Men det er jo også et mere cpu baseret spil.
Den kørte med en stabil temperatur på ca 54 grader. Jeg bruger speccy.
Ved ikke lige hvorfor den døjer med at Call of duty..

Har også tidligere idag kørt en benchmark test på kortet. http://prntscr.com/q6rk56
Det ser ikke helt stabilt ud, med de resultater.. Den siger at det kort i gennemsnit score 57%.
Avatar billede posten Ekspert
06. december 2019 - 05:05 #5
har du tjekket om din skærm magter din ønskede opløsning ???