Avatar billede jdann Mester
22. december 2019 - 11:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indstillinger konvolutter

Hej
I Word 2016 kan man udskrive konvolutter. Det fungerer fint. Der er desuden mulighed for under indstillinger at " placere " modtager adressen højere eller lavere på konvolutten.
Mit problem er herefter, at jeg ved udskrivning af den næste konvolut skal igennem denne indstilling igen.
Er der en klog m/k som kan fortælle mig, hvorledes jeg låser denne indstilling.

Venlig hilsen
Jørgen Dann
Avatar billede claes57 Ekspert
22. december 2019 - 11:45 #1
Kan din opsætning gemmes som skabelon? Det burde være muligt at have det i normal.dotx filen, så du altid har din opsætning.
Avatar billede jdann Mester
22. december 2019 - 12:15 #2
Hej
Tak for svar - men hvordan gør jeg så det :)
Avatar billede Jan K Ekspert
22. december 2019 - 12:20 #3
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
22. december 2019 - 13:00 #4
Mens jeg var i gang med at skrive et udførligt svar til dig, slog det mig, at jeg har forklaret det tidligere. Og jeg har fundet ud af, at det faktisk var til dig…

Se mine svar i denne tråd fra 2015:
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1003868

Som også forklaret i 2015: Placeringen af adressen og afsender er styret at to typografier, ”Modtageradresse” (Envelope Address i engelsk version) og ”Afsenderadresse” (Envelope Return i engelsk version). Forklaringen var dengang skrevet til Word 2010. Den passer også i Word 2016.

Hvis du ændrer indstillingerne i dialogboksen, hvor du vælger adressen, bliver placeringen ikke gemt, som du har konstateret. Det er ”by-design” fra Microsofts side.

Hvis du vil have ændret placeringen for alle nye konvolutter, du opretter, skal du ændre definitionen af typografierne ”Modtageradresse” og ”Afsenderadresse”. ”Modtageradresse” har en speciel definition, hvor placeringen af adressen er styret af en tekstrude (frame) – og det er placeringen af den, du skal ændre.

Se min forklaring i #1 i tråden https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1003868.

Mht. ”Modtageradresse”: Dens placering er styret af en ”tekstrude” (frame). Du kan ændre placering af modtageradressen ved at ændre definitionen af tekstruden. Se min forklaring i de øvrige svar i den linkede tråd.
Avatar billede jdann Mester
23. december 2019 - 08:03 #5
Mange tak til Jan K og Lene -Fredborg.
Til Lene
Du har ret.
Jeg har spurgt til dette problem tidligere og du har svaret, men jeg må indrømme, at jeg ganske enkelt fandt ud problemet sidst du svarede, og jeg lod det derfor ligge, men skal jeg igang, så jeg prøvede at spørge igen.
Nu vil jeg så forsøge mig igen, men jeres forklaringer.
Problemet er nok mest mine lidt svage kendskaber til dybere forklainger :)

mange hilsener
Jørgen
Avatar billede poko1 Ekspert
23. december 2019 - 09:20 #6
Det er så flot at du kan med dine svage kend skaber kan  finde ud af at honorere dig selv for de andres indsats!
Avatar billede jdann Mester
23. december 2019 - 10:27 #7
Nå - hvad har jeg så gjort forkert - hvis jeg har honorerer andre forkert er det en fejl
Avatar billede poko1 Ekspert
23. december 2019 - 14:30 #8
Når man har fået hjælp og løsninger fra andre der har brugt tid på dig , så syntes jeg ikke det er i orden at markere sig selv som den der løste dit problem!