Avatar billede hoejgaard Juniormester
26. december 2019 - 16:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

fra tidspunkt til uge nr

Hej,

Hvordan laver jeg denne om til et uge nr :

Avatar billede Jan Hansen Ekspert
26. december 2019 - 16:32 #1
Prøv
=uge.nr(A1)
eller
=ISOUGE.NR(A1)
Avatar billede jesaca Praktikant
27. december 2019 - 13:07 #2
Brug helt klart Isouge.nr. da den regner korrekt i forhold til uge nr. ved årsskifte mv.

Men da der i din dato er et utvtydigt klokkeslæt i dato, kan du lave denne formel, hvor vi tager udgangspunkt i at din dato står i celle A1 funktionerne Isouge.nr + venstre funktionerne er anvendt
=ISOUGE.NR(VENSTRE(A1;10))
Ovenstående vil give ugenr. 6

Jeg håber dette hjælpe dig :-)

Tjek evt. vores blog på www.officekursus.dk hvor vi skriver om bla. Uge. nr. funktionen.
Avatar billede store-morten Ekspert
27. december 2019 - 16:29 #3
"din dato er et utvetydigt klokkeslæt" 2011-02-13 13:44:24.000

Den kan da næsten ikke blive mere nøjagtig.