Avatar billede fizzele Novice
06. januar 2020 - 10:50 Der er 7 kommentarer

O X kunne ikke installeres på computeren. Der var ingen pakker, der kunne installeres.

Hej. Jeg har et problem, på min iMac fra 2011 (husker jeg det som) med versionen 10.7.5
Jeg vil rigtig gerne opdatere den til en nyere software, da andre apps ikke kan bruges på den, fordi den har en gammel version. Men når jeg klikker på apple-logoet oppe i venstre, siger den "softwaren er ajour". Så jeg har prøvet gennem appstore, men når jeg så prøver at gendanne den står der "Der var ingen pakker, der kunne installeres. Bed softwareproducenten om hjælp. Slut installeringsprogrammet for at genstarte computeren og prøve igen"

jeg er efterfulgt kommet videre fordi den uventet virkede med tastkombinationen "Alt-cmd-r". Men når jeg så prøver at installere Mac OS X Lion ved at vælge den mulighed der hedder "Geninstaller Mac OS X (Indstil og installer en ny kopi af Lion.), når jeg så kommer til forberedelse af installeringen siger den "Kan ikke hente de ekstra komponenter, der kræves til installering af Mac OS X" det er Mac OS X 10.7 den vil installere.

Jeg har nu prøvet at genstarte iMac igen og denne gang prøvet med tastekombinationen "CMD-R" hvor det så er "OS X El Capitan" der kan installeres og ikke "Mac OS X Lion". Men når jeg så vil installere det, siger den "der mangler en krævet overførsel"...

Jeg har fulgt denne procedure; https://support.apple.com/da-dk/HT204904

- Det skal siges at jeg sagtens kunne bruge iMac inden, men ikke få nyeste apps. Jeg kunne bruge den til at være på Youtube, Instagram, Facebook mm. Men kunne fx ikke opdatere google, pga softwaren.

Er der nogle der kan hjælpe, eller er den gået fuldstændig død?!?!
Avatar billede Anders Seniormester
06. januar 2020 - 11:38 #1
Prøv at finde ud af hvilken mac du har. Så kan vi se hvilken version af mac os du kan bruge. Det gør du i Venstre hjørne på om denne mac. Den skriver iMac 2011 også et eller andet ud over.

Din mac understøtter helt sikkert ikke de nyeste versioner af mac os, men den kan helt sikkert opdateres fra 10.7. (10.14 er nyest).

Du kan finde et par af opdateringerne her: https://mackabler.dk/blogs/261_Opdater-din-Mac-til-nyere-Mac-OSx.html

Af en eller anden grund er det meget svært at finde links til ældre versioner af mac.
Prøv at opdatere til 10.11 eller 10.12. Og se hvad der sker. Også i fremtiden så opdater din mac løbende, det er meget lettere
Avatar billede fizzele Novice
06. januar 2020 - 12:02 #2
Problemet er at jeg er låst hvor jeg er nu, jeg kan ikke klikke på applelogoet om se info om iMac.. jeg kan kun starte processen igen, eller slukke iMac.. Nogen løsninger?
Avatar billede Anders Seniormester
06. januar 2020 - 12:32 #3
Lav et usb stik med en af mac udgaverne. Det er nok den eneste vej.
Har du prøvet at geninstallere med cmd+r opstart og cmd+alt+r opstart?

Her er en guide til at lave et usb stik med mac på:
https://mackabler.dk/blogs/207_Lav-en-MacOS-Sierra-10-12-boot-USB-stik.html
Avatar billede fizzele Novice
06. januar 2020 - 15:49 #4
Jeg kan ikke downloade macOs Sierra på min macbook pro. Den vil kun opdatere til Catalina..
Avatar billede Anders Seniormester
06. januar 2020 - 16:08 #5
Din iMac må være nyere end 2011 hvis den kan opdateres til Catalina.
Avatar billede fizzele Novice
06. januar 2020 - 16:13 #6
Nej.. Jeg prøver at downloade Disk creator og Sierra fra min MACBOOK. Min iMac er lidt låst hvor jeg står nu. Som tidligere nævnt kan jeg kun starte processen forfra, eller slukke iMac.. Jeg kan ikke starte den hvor den så bare tænder op til startskærmen.. og bare kan gå på google osv.
Angående hvilken årgang, så er jeg ikke 100% på det er fra 2011, kan godt være den er fra 2009. men husker det som at den er fra 2011.
Avatar billede Shuffleit Novice
29. december 2020 - 06:23 #7
Fik du løst dit problem dengang?
Jeg står med præcis samme problem, da jeg forsøger at gendanne iMac fra 2011..