Avatar billede Marius Juniormester
19. januar 2020 - 16:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Min printer bliver ikke erkendt som printer

Hej
jeg har lige købt en PC Win10 og ville tilføje min gammel printer HP Laserjet 1018.
Driveren bliver automatisk installeret, og enheden er "klar til brug".
Men ikke som en printer, men som "ikke specificeret enhed", som jeg ikke kan tilføje som printer .
Gør jeg noget forkert?
Mange tak for hjælpen!
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. januar 2020 - 16:58 #1
Der gives selvfølgelig ingen garantier, men jeg rodede på et tidspunkt med en ældre printer og windows 10, og det virkede heller ikke.
Men jeg mindes jeg kunne få hul igennem ved at bruge denne driver: https://support.hp.com/dk-da/drivers/selfservice/hp-universal-print-driver-series-for-windows/503548/model/3271558

Du kan jo give det et forsøg. Held og lykke.
Avatar billede Marius Juniormester
19. januar 2020 - 16:58 #2
Der står også, at "den komplette HP software er ikke installeret på PCen".
Jeg har ingen drev på PC, men alle installations filer på USB med 1.724 filer, 97 mapper.
Jeg overkuer ikke, hvilke af dem jeg skal køre. Jeg ar bare kørt "autorun", som slutter med at "installationen er ikke færdig"
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2020 - 16:59 #3
Du skal hente softwaren til din printer der virker med Windows 10 og sikkert installere denne før du kobler printeren til.
https://support.hp.com/dk-da/drivers/selfservice/hp-laserjet-1018-printer/1814092
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2020 - 17:06 #4
#2 Har du en fil der hedder setup som er et program?
Avatar billede Marius Juniormester
19. januar 2020 - 17:18 #5
Software var hentet automatisk, og i rigtig rækkefølge.
Ja, setup har jeg også kørt. Windows melder, den er klar, HP siger ikke færdig.
Avatar billede Marius Juniormester
19. januar 2020 - 17:21 #6
19. januar 2020 - 19:31 #8
HP har universal drivere, hvis der ikke er en driver der passer, O/S vs. Printer.

Du skal finde ud af om din printer kører: PCL5, PCL6 eller non-PCL.
Og så installere den der passer.
PCL5 driveren kan skrive ud til alle HP printere, der kører PCL5.
osv.
https://www8.hp.com/dk/da/search/search-results.html?ajaxpage=1#/page=1&/qt=universal%20printer%20driver%20windows%2010

Det er nogle år siden jeg har hentet driverne sidst, men jeg har brugt dem til Windows 7, 8, 8.1 og 10
19. januar 2020 - 19:35 #9
Ser ud til at det er PCL5 printer.
Avatar billede Marius Juniormester
26. januar 2020 - 09:31 #10
Intet har hjulpet, men takker for tilbagemeldinger.