Avatar billede Mik2000 Professor
21. januar 2020 - 20:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Stabil managed server

Jeg vil gerne høre jeres erfaringer (både gode og dårlige) med server hosting

Der søges
- Dedikeret hardware (f.eks. dedikeret server)
    - min 4 kerner, 32 gb ram, 2 x 800-2000 SSD
- Stabil. Det er det allervigtigste - de ting der skal køre derpå kan ikke tåle nedetid, og skulle det ske skal det hurtigt op igen
- Full managed (De skal stå for alt - opdatering, overvågning, installationer mv)
- Rigtig god support der svarer hurtigt
- God ping og hastighed på server
- Unlimited traffic
- Server placering i Nordeuropa

Pris er mindre vigtig, men må gerne være fornuftig

Lad mig høre jeres erfaringer - gerne både gode og dårlige
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
22. januar 2020 - 05:14 #1
En Enterprise Suite fra UnoEuro
ca. 187,- DKK pr. måned. Har det du beskriver samt lidt mere  ;-)
Specifikationer her https://www.unoeuro.com/dk/products/#specs

Bruges denne kode ved bestilling, får du ekstra 3 mdr. gratis ved oprettelse: R5FZDH
Avatar billede Mik2000 Professor
22. januar 2020 - 12:11 #2
Det er alt for ustabilt (de har haft flere og lange nedbrud på flere timer) og alt for småt hardwaremæssigt - det er nogle lidt større løsninger vi er ude efter med SLA.
Men tak for input :)
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
22. januar 2020 - 12:56 #3
OK - du kan tage et kig på https://kinsta.com/flywheel-hosting-alternative/
Hvor du finder et sammenligninger over flywheel og kinsta.

Når du kigger efter high-end hosting, kommer du ikke udenom disse 2.

Selvom jeg har svært ved at se, hvilken virksomhed der har dette behov, betyder jo ikke, at de ikke er der ;-D
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2020 - 22:33 #4
Hvad er det for services der skal køre på siden det skal være dedikeret ?

Du siger fully managed, men er det OS og hardware eller også de services som du vil have kørende på den i så fald skal du have i nogen som kan dække bredt.

Har du overvejet AWS eller Azure instanser ?
Avatar billede Mik2000 Professor
01. februar 2020 - 14:22 #5
Det er et system som har flere kunder med bl.a. billetter osv. Der kan være store forskelle på belastninger og vi vil gerne sikre der altid er hardware nok, da det som regel ikke er den dyre del

Den skal være fully managed som i:
- De står for hardware og OS
  - inkl. skift, opdateringer, sikkerhed osv.
- De installerer evt. ekstra ting som f.eks. GDLib eller lign
- De overvåger den og tager action hvis der er problemer
- De overvåger og hjælper proaktivt

Har kigget lidt på både AWS og Azure, men er lidt i tvivl om deres serviceniveau, svartider og lign. hvis der sker noget
Avatar billede Mik2000 Professor
11. februar 2020 - 14:13 #6
Kan godt være Azure, AWS eller Google er vejen frem der - virker bare vildt forvirrende og det er super svært at se hvor god support er