Avatar billede Marius Juniormester
26. januar 2020 - 09:50 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Er Windows Defender nok for de fleste Win10 brugere ?

Hvis ja, hvorfor bliver alle PC solgt med forudinstalleret ekstra AV program?
Skal Defender slås fra ved parallelt brug af andet AV?

Lige nu er nok Bitdefender, Kaspersky og F-Security foran.
https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

Kender I et godt sted til at købe Bitdefender?
Avatar billede 450025 Ekspert
26. januar 2020 - 10:10 #1
Hold deg til Defender mer en nok for en vanlig Bruker, Malwarebytes også den er gratis -  jeg har betalt versjon passer seg selv.

Har du god råd fyll opp hele Disktopp med programmer for og fjerne skitt men  bortkasta penga det men ditt eget valg.
Avatar billede Mikael Ekspert
26. januar 2020 - 10:28 #2
Jeg anvender KUN Defender på mine Win 7 og 10 computere.
Og oplever aldrig virus/andet skidt. Trods meget aktiv på nettet ;)

Så vidt jeg husker det, så bliver Defender automatisk deaktiveret, hvis der registres andet virus program.

Ps!! Det anbefales ikke, at have flere virusprogrammer aktivt kørende på en computer.
(Risiko for "konflikt" ;)
Avatar billede Marius Juniormester
26. januar 2020 - 10:29 #3
Avatar billede Mikael Ekspert
26. januar 2020 - 10:32 #4
#3.. Bruger det ikke..
Men selvfølgelig afhænger det nok af brugen af nettet m.m. ?? ;)
Avatar billede Marius Juniormester
26. januar 2020 - 10:32 #5
Mikael, du har ret, McAffe har deaktiveret Defender
Avatar billede Mikael Ekspert
26. januar 2020 - 10:37 #6
#5.. Jeps ;)

Hvis du afinstallere/deaktivere fx. McAffe, så mener jeg ikke, at Defender automatisk bliver aktiveret igen.. Men mener at huske, at man får en advarsel/opfordring om at gøre det.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. januar 2020 - 10:40 #7
jeg er 'kun' på Defender, men...
Malwarebytes køres ca en gang pr måned (bare for en 'second opinion'), og så hader jeg reklamer og banner-gums på nettet, og  har derfor Ad Guard https://adguard.com/da/versions/windows/release.html
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2020 - 10:54 #9
Bruger for tiden Bitdefender Free som AV program.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2020 - 10:58 #10
Eller fjern den med Revo Uninstaller Free som også kan gøre det.
Avatar billede Marius Juniormester
26. januar 2020 - 10:59 #11
Ja, det er jeg klar over, lige som, at det skal bruges en anden Removal, hvis McAffe var preintalleret på PC-en.
Springer nok på Bitdefender.
Hvo kan jeg finde det lidt billigere end på e-gear?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2020 - 11:05 #12
#11 Øh. 329kr til 3 enheder er det ikke billigt nok?
https://e-gear.dk/bitdefender.html
Avatar billede Marius Juniormester
26. januar 2020 - 11:14 #13
Jeg har lige gennemgået alle resultaterne af tests, og vinderen på Win10 p.t. er nok Kaspersky.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2020 - 11:17 #14
Ok. Men den er også til en fin pris synes jeg :-)
https://e-gear.dk/kaspersky.html
Avatar billede 220661 Ekspert
26. januar 2020 - 11:18 #15
I øvrigt aer det meget små marginaler om man vælger det ene eller det andet af dem der ligger øverst i testen :-)
Avatar billede 450025 Ekspert
26. januar 2020 - 12:04 #16
#3 Nei tvert om men Fri er masete.  Betal er et kjempe godt Program jobber fint med WIN10      bare husk og Deaktiver hvis du tar Gjenoppretning.

#5 Fjern det skitet MCAffe og behold Defender. Gratis og godt nok for deg.

#6 korrekt hvorfor hoppe over bekken erter vatn.  Aktiver Defender og stol på Microsoft

# claes57 du har alltid rett men da dropper du Malwarebytes da evt 1 gang i Måned Fri ok    Malwarebytes er nok ikke dumt det.

Lytt til  #8 220661 et flint oppsett.

# 10  Revo Uinnstaller kjenner jeg ikke har selv et program det  burte kunne fjerne MNS vet ikke enda om det funker.

# 12 220661  Kontakt e-.gear og få et Gratis opplegg  men beklager dem driv butikk og 329 er utrolig billig  her helt enig i svaret du har fått men igjen Defender Gratis Microsoft har mange rare ting over tid    men dem har lært nå og Defender er et flott program bruker det sel jeg er på nett flere timer hver dag uten problem dem har ikke råd til flere Brølere nå.  Å nå syntes jeg du får tenke her har mange stilt opp for deg.
Vi venter på tilbake melding ha en fin dag.
Avatar billede 450025 Ekspert
26. januar 2020 - 13:10 #17
#14. Så glem da Defende bruk Kaspersky (jeg hopper av) Å Lykke til. Dere vet bedre.