Avatar billede steen-h Mester
27. januar 2020 - 17:05 Der er 3 kommentarer

Arduino gsm fejler med ny simkort

Jeg har et gsm modul med en SIM800H.
Jeg har lavet et program som opretter en gprs forbindelse, det virker fint med et gammelt simkort men fejler med ny simkort, der er åbnet for data på abonementet. Man kan købe simkort lavet specielt til 2g men der er vel også mulighed for 2g i de nye simkort.

[div]

AT+CFUN=1

OK
AT+GSNK
AT+CCIDK
AT+CMGF=1

AT+CREG?

+CREG: 0,2

OK
AT+CGATT?

+CGATT: 0

OK
AT+SAPBR=3,1,Contype,GPRS

OK
AT+SAPBR=3,1,"APN","internet"

OK
AT+SAPBR=1,1

[\div]

Den fejler altid ved  AT+SAPBR=1,1
Er der en løsning på problemet.
Avatar billede michael_stim Ekspert
30. januar 2020 - 11:35 #1
Jeg synes du skal kontakte udbyderen, der vil du nok få et svar der ikke er gätterier. Ved at mange udbydere har lukket ned/snart lukker ned for 2G.
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2020 - 22:35 #2
Kører man 2G bør man klart overveje opgradering af sin hardware så der understøttes som minimum 3G
Avatar billede steen-h Mester
02. februar 2020 - 08:21 #3
#1 Jeg har kontaktet udbyderen som er Nettalk, de kan ikke hjælpe mig men henviser til simsupply hvor abonementet koster 22.5kr, ved Nettalk var der ingen abonement man betalte kun for forbrug.
Jeg kan godt bruge simkortet fra Nettalk i en gammel 2g telefon så de kan åbenbart blokere for data på 2g, ellers gør jeg det forkert, men det virker med andre simkort.

Har lige fået et fra cbb og det virker fint.

#2 Du har ret i at jeg burde opgradere hardwaren, det arbejder jeg også på, men man kan stadig få simkort som virker med data på 2g, men de billige abonementet kan jeg ikke få til at virke.