Avatar billede ps76 Forsker
27. januar 2020 - 22:14 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

facebook blokering

Jeg har opdaget, i min "supportindbakke" på facebook, at jeg står for at skulle have anonymt rapporteret nogle annoncer på Facebook - hvilket er helt hen i vejret. Har aldrig hørt om dem det drejer sig om i det hele taget. ("Koala digest`s annocer", "Calcio per tutti`s annoncer", "Heroes news`s annoncer"..??? . Aldrig set dem, aldrig hørt om dem.
Hvad sker der? Er min konto hacket og andre har i mit navn foretaget disse angivelser - og hvordan kan jeg komme i kontakt med facebook og fortælle dette, for der er jo ikke et eneste tlfnr, eller mailadresse at finde derinde...kun skriftlige forslag til løsninger, hvoraf ingen passer lige til denne situation.
Måske er det et kendt problem, og andre har hørt om det, eller været ude for samme?
Avatar billede ps76 Forsker
27. januar 2020 - 22:15 #1
og overskriften skulle have været facebook rapportering, ikke blokering. Jeg er trods alt ikke blokeret - endnu da.
Avatar billede eurositi Ekspert
28. januar 2020 - 08:12 #2
Hvis du anmelder en annonce, som du er træt af at se i dit feed - f.eks. reklamer for politiske partier, rejser, gambling-spil eller dating-sites - kan du ikke være sikker på, at du altid kan se / gennemskue den rigtige afsender, som netop ofte er et firma med speciale i online annoncering.

Så hvis du klikker på valgmuligheden "Blokér annoncer fra denne afsender", og afsenderen af annoncen var Koala's Digest, ja så gi'r det jo god mening. Du har bare aldrig haft mulighed for at se, at dette var navnet på afsenderen.

Hvis det kun er reklamer fra firmaet, som produktet reklamerer for, skal du vælge én af de andre valgmuligheder (f.eks. "Vis ikke flere annoncer fra Fitness World"). Dermed er det kun Fitness World og ikke alle annonce-firmaets reklamer, du blokerer.
Avatar billede ps76 Forsker
28. januar 2020 - 09:57 #3
Giver god mening - tak eurositi.