03. februar 2020 - 18:51 Der er 7 kommentarer

findes der en log i er der en log i windows 10 - som kan vise om man har brugt computeren på et bestemt tidspunkt ?

I forbindelse med en noget kringlede politisag - hvor min pc r beslaglagt, har jeg brug for at kunne bevise eller modbevise en grov mistanke mod. det hævdes at jeg sku have brugt min computer den 9/11 2018 - og angiveigt skulle have downloadet krimininelt pornografi via bittorrent i den forbindelse. men da det ikke er sandt - og da jeg mener at man har lagt nogen beviser ind på mit usb drev - og derefter sat det til igen. og man har så rettet på uret i den pc man så har overført filer fra - så det ser ud som om at der er lagt 90 filer ind kl 5.26 til kl 5.31. og så vil det jo se ud som om de filer er lagt ind på det ønskede tidspunkt. men da min hp i5 - stod hjemme i mit soveværelse - og jeg først stod op kl 07.00 - så kan det ikke være sket - som det er forklarede. så hvor finder jeg en log som enten bekræfter at computeren har været brugt - som anklagerene hævder - hvor man kan se detaljer og klokkeslet og data - for evt torrent downloads fortaget den 9/11 kl 5.26 - 5.31. Står det i event loggen? Er der en skudsikker måde at vise at selve computeren ikke har været brugt i det angivet tidsrum - til downloads - og slet ikke var tændt? Jeg kan opyse til dem der ikke ved hvad din net udbyder gemmer af logs vedr din netsøgninger - så siger hiper - min net udbyder - at de slet ikke har logs om deres kunders brug af nettet - og faktisk kun kan oplyse politiet - om en brugers identetit - fra ip add. thats it.. lidt chokerende ,,,
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2020 - 19:32 #1
få fat i en god advokat - dette er ikke hjemmearbejde.
Og ellers, så kan det være som med politiets arbejde med at lokalisere telefoner - forkerte data. Hvis de bruger ip-adresser, der ikke er afstemt med tidspunktet, så peger de ikke nødvendigvis på dig.
Igen - du skal have fat i en, der er kyndig, og som kan udfordre politiets arbejde.
Avatar billede milter Ekspert
03. februar 2020 - 19:50 #2
Du skriver: "... og da jeg mener at man har lagt nogen beviser ind på mit usb drev - og derefter sat det til igen. og man har så rettet på uret i den pc man så har overført filer fra - så det ser ud som om at der er lagt 90 filer ind kl 5.26 til kl 5.31...."

Det er en særdeles grov anklage mod politiet, og du vil ikke finde nogen her, som vil medvirke til den slags. Det er udelukkende en sag mellem dig, politiet og din advokat.

Ingen her kan på nogen fornuftig måde udtale sig om juridiske skyldsspørgsmål eller beviser for eller imod noget. Du er tidligere i dette forum kommet med personlige anklager af kriminel karakter mod en navngivet politibetjent. Dette forum er ikke et sted til den slags, og hvad der måtte kunne spores af aktiviteter på din computer eller IP-adresse på et bestemt tidspunkt, det må din advokat hjælpe dig med.
03. februar 2020 - 20:01 #3
jeg høre hvad du siger, men da det er tale om meget beskedne mængder matriale, og da det er mit mål at modbevise påstanden om jeg skule have have brugt computeren og downloadet 90 filmseskenser via bittorrent mellem kl 5.26 - 5.31. Så er det oplysninger og logs som fortæller om bittorrent har været brugt lige netop der - på det tidspunkt - den dato. politiet har intet fået fra min netudbyder - iform af data logs eller fastfrysning af den data strøm der var på dagen. og der er så mange uforklarlige hændelser i denne sag - hvorfor  min advokat allerede har kontaktet både politi og retten - og sagt at dette er den mest ejndommelig sag han nogensinde har set . så fremfor bedre repræsentation i form af en advokat med speciale i it - så bruger jeg nu engang min retsbeskikkede advokat som jeg syntes godt om. Så hvis du kunne sige noget om præcist hvor jeg kan kan finde en log liste over de opgaver - som politiet hævder computeren sku have deltaget i - eller hvis der netop ikke står noget - fordi det faktisk er sandt at den ikke har downloadet det som de siger - der hvor de siger det. så et bud på event log ? tasks? mvh kevin
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2020 - 20:18 #4
Hvis politiet har kunne lægge noget ind på din pc, tror du så ikke, at de også har rettet i de logfiler, som måtte være på pc? Gå nu i retten og hør på beviser mod dig. Og tag den derfra. Så ved du hvilke data de har, og hvordan de har sporet dem. Din advokat kan så via udbyder finde ud af, og det er 100% sikkert, eller om der er tvivl (og i så fald kan du ikke dømmes)
03. februar 2020 - 20:50 #5
for det første - så har min netudbyder sagt at de ingen logs har over min datastrøm. og alle andre af deres kunder. de kan kun fortælle identiteten på hvem der har har  ip add. Og der er aspekter der tager for længe at forklare - men jeg er slet ikke i tvivl om at den pågældende politi mand - som løj i 3 uger - mens han hetzede mig - for at få adgang til min lejlighed under falske forudsætninger - på trods af han havde en ransagnings kendelse . så han fandt ting som ikke var på min pc før han gik med den. Men der er ingen tvivl om at den it teknisk erklæring - er udarbejdet af politiets it nørder - som jeg på ingen mistænker at ku stå i ledtog med ham betjenten. Men da jeg netop ikke har computeren, men kan få alle de svar på de spørgesmål jeg stiller - inden retsagen i maj md. Så jeg tror skam ikke at de har forfalskede event logs - for noget der ikke engang giver 14 dages betinget dom. de plantede ting er udelukkende lagt ind - for at politimanden som løj for mig i 3 uger - ikke ligner en komplet idiot - når en ellers pornofri computer - kommer tilbage. så mister han ikke j0bbet - i f'ørste ombæring. Men jeg notere mig - at der ikke er et register i win 10 - hvor man kan se downloadet filer og hvilket aktiviteter der var på et givne tidspunkt.. ?? mvh
Avatar billede claes57 Ekspert
03. februar 2020 - 21:11 #6
Det skulle i givet fald ligge i browsers historik - det er det, de normalt kan tjekke. Og hvis du ikke har været aktiv der, så ligger der ikke noget...
04. februar 2020 - 00:57 #7
Nu bryder jeg sådan set ikke om at blive udfordrede på mit anliggende her. Og du tager ting ud af konteksten som det var sagt i - ud af billedet, og får det derved til at lyde som jeg jeg er r ude efter politiet. Men lad mig fortælle dig en ting der er så svær at forstå - at jeg nærmest ikke kan forklare det. og så kan du drage din egne tanker og slette mit indlæg. og ved hvorfor jeg ikke skriver et alias - eller udlader navnet? for jeg kan bakke det op - og kan ikke sigtes for injurier eller andet. men i indlægget hvor en anden siger lidt tvivlende på min beretning, at jeg sku heller snakke med de gamle venner der anmeldte mig annonymt, og jeg havde nok misforstået noget. sagen er - at oct/nov 2018, blev jeg kontaktet af politiet på tlf. og betjenten var nærmest sur over at jeg ikke  havde åbnet dæren, da han havde været her halv tine tidligere. Men jeg sover tungt. men jeg spørger hvad der er los - siden han har været forbi - og ringet 2 gange og sendt mig en mail - på 1 time! Og prologen hertil er - at jobcenteret havde sagt til politiet den 10 oct, at jeg var akut selvmordstruet- efter et skænderi med dem. og jeg sku mental vuredes på grund af det. og jeg blev "frikendt " efter et kvarter - hvilket lægerne havde svært ved at forstå, i forhold til det de fik at vide om mig.. Men med udgangs punkt i den sag, siger CN, at han er social arbejder for politiet, og han havde set min sag i en mappe der blev lagt på hans bord. Og når en borger har været i kontakt med systemet ( pga det med jobcenteret) så sku de altid lige have en snak med folk bagefter. Og det syntes jeg lød helt åndsvagt. og jeg sagde, nu har vi talt sammen i 5 minutter, så lad mig spørge igen, hvad er det vi ska tale om ? det var en åbenlys fejl fra jobcenteret - så teoretisk set sku jeg ikke ligge i nogen bunke hos politiet. Men han ville ikke sige hvad det drejede om. han ville "kigge forbi" lige pludsligt.. Og det endte med at jeg forbød ham at komme - hvis han nægtede at oplyse hvad hans åbenlyse hemmelig agenda gik ud på. Og efter 3 uger - måtte min bror og en advokat sige til ham - nuu sigter du kevin eller lader ham være. det kan ikke være rigtigt at han skal jagtes af politiet der ikke vil fortælle hvad det vil ham.. Jeg kontakter ham - efter råd fra en ven og advokaten, og invitere ham hjem hos mig - til et noget oppisket besøg. og han kom den 9/11 - kl 10, med en kollega - og efter et kvarter siger han - nu skal du høre hvorfor vi rigtigt er kommet. Du er mistænkt for at have børnepornografi på din computer, og er blevet annonymt anmeldt. så han tog min hp stationær  og min brors bærebare pc med. og i sep 2019 -11 md efter beslæaglæggelsen - kommer jeg ud til advokaten - som har nogen anklager fra den it tekniske rapport - og jeg sku afhøres den 12 sep. og da jeg ser et dokument på bordet - står der den annonyme anmelders navn. og det er en mand jeg har kendt i 30 - som er parnoid skitzofren. Og jeg tager op til ham med det samme efter advokaten. og jeg sværger - han var så rystede over at jeg vidst at det var ham - og at jeg vidst ordret, hvad han havde fortalt politiet - så han erkender med det samme at det er sandt og at selve anmeldelsen var opdigtede adf en tredje mand ( som vidner kan bekræfte - havde truet mig et halvt åt tidigere - med anmeldelse for pædofili og børnelokkeri m.v- pga han vil stikke af fra sin gæld til mig. Og jeg anmelder dem begge på stedet - men så sker der så noget meget uventede . den 12 sep - til afhøringen, får jeg for første gang at vide hvad jeg er anmeldt for.  anmelder havde anmeldt - at han i dec 2016 - hav de set 3 billeder af letpålædte mindre årige piger på min pc .. Thats it . Og i den it tekniske rapport - står der at der er fundet 3 billeder - som anmeldelsen netop lød på. og så afviser betjenten min anmeldelse om falsk anmeldelse af thomas og jørgen - fordi hvordan kunne anmeldelsen være falsk - når de havde fundet de 3 billeder der var anmeldt!!  Og nu ska du bare høre . der står faktisk at jeg jeg den 9/11 - på den længe ventede og gruede dag hvor politiet kommer inviterede hjem til mig - med den hemmelig agenda, om at jeg har 3 billeder af små piger på min pc. og der sørme at der er downloadet 3 billeder kl 5.23 og så r der downloadet 79 filmsekvenser mellem kl 5.26 til kl 5.31 - altså blot 4 timer før betjenten som netop kommer pga  3 billeder og leder efter 3 billeder - der angiveligt blev set for 3 år siden - og dem finder han. selv om jeg aldrig har hørt om de billeder før et år efter beslaglæggelsen - og anmelder erkender at de 3 billeder var opdigtede - for anmeldelsens skyld - da formålet med den annonyme anmeldelse var chikane. Så nu er det kun politi manden - som netop har fundet de billeder - der ikke var virklige - men opdigtede. og hvordan sku jeg så helt uviden om anmeldelsen - downloiade 3 billeder - lige før politimanden - som den eneste person i verdenen - som kender til de 3 billeder - og dem finder han. og erkender at det ikke er de 3 anmeldte billeder - men 3 andre billeder . og så 79 klip. at han ikke så meget som kaldte den falske anmelder ind - efter hans tilståelse overfor mig 2 dage tidligere - med validere hans anmeldelse med 3 nye billeder - virker hekt vanvittigt - specielt efter det er kommet frem - at det var en falsk anmedelse - og hvordan kan jeg præcist på billede antal og indhold - ramme plet - med hvad politimanden kom for - som er anmeldt et halvt år før ransagningen. og som min advokat sagde - så er det helt ejndommeligt - at der der intet porno var på min min pc - før 4 timer før ransagningen - og så var der 3 billeder og 79 klip. på min usb hard disk - som angiveligt er downloadet - efter politiet jagtede mig i 3 uger - og minutter inden de kommer - ska jeg have downloadet børneporno og 3 billeder - som kun han vidst jeg anmeldt for - hvilket var falskt. så forklar mig hvordan jeg har downloade det - i søvne - efter jeg blev kontaktede åndeligt af poligtimanden - som sagde - nu downloader du 3 billeder lige inden jeg kommer og tager din computer - som er det du er anmeldt for???  så kald det hvad du vil. jeg er et ordentligt meneske - og har dyb respekt forn politiet under normale vilkår. men dettte er bestemt ikke normale vilkåre. Og så er der lige det - han stod og sagde at kevin j b - med stor sikkerhed havde overtrådt straffelovens bestemmelsen i §235 stykke 1 0g 2 - som omhandler erhvervelse og udbredelse af børneporno via internettet. Og hvordan udleder han det - når den falske anmeldelse sagde - 3 billeder af letpåklædte mindre årige. ikke engang pornografiske fremstillinger . så du kan tro at at han har stået løjet dommerne lige op i hovdet - da han ville have den ransagnibgs kendelse - og den eneste måde han kan sige det med stor sikkerhed  på - er fordi han vidst hvad han ville lægge på den - uanset om der var noget i forvejen eller ej. Men jeg kan ikke anklaghe ham for det i retten - men påpege at der er flere aktøre - og falske anmeldelser - og sære fund af beviser der ikke engang eksisere i virkligheden.. og jeg er iskold  .. fuldkommen iskold efter den omgang..¨