Avatar billede Line Praktikant
10. februar 2020 - 20:55 Der er 4 kommentarer

Ekstern harddisk mac/windows

Jeg har en ekstern harddisk med en masse filer/billeder/osv. Som jeg tidligere har brugt på min Mac, men har fået ny computer og forsøgte at åbne den der på hvilket ikke virkede - efter lidt fejlagtig google fix kom jeg til at partionere (?) den inden jeg fandt ud af der var forskellige formater.

Ikke det smarteste men nu virker den så hverken på mac eller windows..... har jeg mistet alle mine filer? Er der noget jeg kan gøre?
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. februar 2020 - 21:01 #1
Jeg mener at programmet EasyBDC2.3 kan starte op i både Windows og Mac

https://neosmart.net/blog/2015/easybcd-2-3/

Der er ingen garanti for det lykkes - det er kun et forslag!
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. februar 2020 - 22:17 #2
der findes mange recover programmer  -RECUVA og andre'
Avatar billede INK Ekspert
11. februar 2020 - 15:40 #3
Hvad mener du med partitionere den? Har du formateret?

Hvis du har formateret den, er der alene håb om at kunne recover data med et data-recovery-program (helst en pro udgave).

Hvis det er noget andet, kan den måske reddes med diskværktøj på en Mac. Tilslut den eksterne disk og kør "førstehjælp" i diskværktøj.
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. februar 2020 - 16:02 #4
Hvis ikke det lykkes at køre "førstehjælp" så er turen til en professionel nok eneste udvej. Det kan godt gøre ondt i tegnebogen :-(