Avatar billede Str1kez Seniormester
11. februar 2020 - 22:43 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hvad skal jeg bruge for at køre 144 HZ?

Hej Computerworld
Jeg har anskaffet mig en 144 hz skærm. Problemet er bare at, jeg ikke kan få den til at køre 144 hz, over HDMI ihvertfald. Jeg synes at det er svært at finde hoved og hale i, da nogle steder mener de at man godt kan køre 144hz med HDMI, og andre steder skriver de at man ikke kan...
Hvilket kabel skal jeg bruge, for at kunne køre skærmen på 1920x1080 144hz? (Skærmen er en AOC G2460F)
På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. februar 2020 - 00:38 #1
Ideen at kende dit grafikkort, gælder reglen at 144hz skal køres rent DisplayPort.

Alternativt dvi-d (dual), gennem specielle DVI porte og kabel.

Jeg har hørt om et enkelt tilfælde hvor HDMI gav muligheden, men har ikke selv kendskab til nogen kombination hvor det er muligt, så med mindre dit grafikkort, kabel og skærm specifikt siger de understøtter 144hz, så fokusere på displayport i stedet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. februar 2020 - 00:38 #2
Ideen =uden..
Avatar billede Str1kez Seniormester
12. februar 2020 - 07:51 #3
Okay, jeg har et GeForce GTX 1050 2gb, har ikke helt styr på hvilke porte det har?
Avatar billede Slater Ekspert
12. februar 2020 - 08:52 #4
Den har DisplayPort-udgang, som du ganske rigtigt altid bør bruge når du har muligheden.

Lidt på en tangent, googlede jeg din skærm og fandt dette: https://www.reddit.com/r/Monitors/comments/3qr7p7/aoc_g2460fq_144hz_not_really_144hz/
- som siger at skærmen ikke er ægte 144 Hz, det er snyd. Den påstår at være 144 Hz, men skipper hver anden frame.