Avatar billede djsimonsen Juniormester
12. februar 2020 - 12:49 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Formel til kopiering af format

Hej, jeg har behov for at kopiere det format som er i samme række med kolonne M.
Jeg har et pivot, med nogle manuelle beregninger i kolonner ved siden af. Jeg vil gerne have samme format som i min pivot (denne skifter ved hver opdatering)

Dvs. i felt S3 vil jeg gerne kopiere formatet fra felt M3. Dette skal gøres via en formel, da formatet er interaktivt.
Er det muligt ?
Avatar billede Jan K Ekspert
12. februar 2020 - 14:06 #1
Du kan ikke koiere format med en formel. Formler ser kun på indholdet af celler, ikke på udseendet af dem.
Avatar billede Mads32 Ekspert
12. februar 2020 - 14:13 #2
Hej

Som Jan skriver kan du ikke med formel kopiere formater.

Du kan udvide din tabel med de kolonner du vil have formateret.
Avatar billede lail Forsker
18. februar 2020 - 10:49 #3
Jeg prøvede at indspille en makro
ved ikke om det er det du søger
sub Makro1()
'
' Makro1 Makro
'

    Range("M3:M800").Select
    Selection.Copy
    Range("s3:s800").Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats, Operation:=xlNone, _
        SkipBlanks:=False, Transpose:=False
    Application.CutCopyMode = False
    Range("F2").Select
End Sub

mvh
LN