Avatar billede Bj_Rohde Novice
12. februar 2020 - 13:51 Der er 12 kommentarer

Redirect

Hvordan redirecter jeg en hostet tom hjemmeside til en aktiv hjemmeside
Avatar billede Slater Ekspert
12. februar 2020 - 20:31 #1
Det er der mange måder at gøre på, og det kommer an på hvordan dine sider er lavet, hvilke servere og teknologier de kører på, og om du bare vil have at alt fra den gamle side redirecter til forsiden af den nye, eller om links til undersider på den gamle skal redirectes til tilsvarende undersider på den nye.

Kort sagt: mere info.
Avatar billede boris Juniormester
13. februar 2020 - 06:10 #2
Du opretter en fil med navn index.php og indhold:
<?php
header('Location: https://minhjemmeside.dk/siden_jeg_henviser_til/');
exit;?>
Avatar billede Slater Ekspert
13. februar 2020 - 08:19 #3
@boris: Du antager rigtig mange ting der, ikke mindst at det er en PHP-server, hvilket vi intet ved om.
Avatar billede boris Juniormester
13. februar 2020 - 08:41 #4
@Slater ja indrømmet, det antager jeg. Hvis det ikke skulle være tilfældet, duer et PHP-skript desværre ikke.

Fortæl mig de rigtigt mange andre ting, du mener, at jeg antager
Avatar billede Slater Ekspert
13. februar 2020 - 08:59 #5
@boris: At der ikke er installeret noget CMS, .htaccess eller lignende der overskriver routing og gør index.php ubrugeligt. - - At opretter ikke vil have enkelte tidligere sider redirected, men bare alting til forsiden, som jeg specifikt spurgte om. -- At opretter overhovedet har adgang til at rette filer, efterom "hostet hjemmeside" kan betyde en man ikke har filadgang til.

Det undrer mig bare, når jeg nu fortæller hvad vi skal vide for at give et godt svar, at du så vælger at komme med et totalt vildskud, som da muligvis rammer rigtigt, men vil være meget forvirrende hvis det ikke er.
Avatar billede boris Juniormester
13. februar 2020 - 09:03 #6
@Slater Det er slet ingen kunst at gøre noget enkelt meget kompliceret :-)
Avatar billede Bj_Rohde Novice
13. februar 2020 - 09:34 #7
Siden jeg vil redirecte er fuldstændig tom og er hostet hos one.com.
Siden jeg vil redirecte til er hostet hos simplesite.com.
Mit håb er at det kan gøres så simpelt som muligt.
Avatar billede boris Juniormester
13. februar 2020 - 09:49 #8
Mit forslag er hvad jeg selv ville gøre på one.com
Har du en editor, hvor du kan lave en simpel php-fil?
Avatar billede Bj_Rohde Novice
13. februar 2020 - 10:27 #9
Sådan en fil må kunne laves i NotePad
Avatar billede Niklas Bruun Praktikant
13. februar 2020 - 14:03 #10
Jeg er lidt i tvivl om Unoeuro har samme mulighed, men på www.nbdigital.dk har jeg blot brugt denne metode: https://blog.unoeuro.com/2010/nem-301-redirect/ via. Unoeuro. Super simpelt og done på under 5 min :-)
Avatar billede Niklas Bruun Praktikant
13. februar 2020 - 14:03 #11
Rettelse: Jeg er lidt i tvivl om *One har samme mulighed.
Avatar billede Bj_Rohde Novice
14. februar 2020 - 18:25 #12
Tak for Jeres forslag. Jeg har fundet en anden løsning.