Avatar billede AnonymBruger Praktikant
13. februar 2020 - 09:17 Der er 5 kommentarer

Kan man hacke en iPhone?

Hej

For at gøre en lang historie kort: Min far begik selvmord for nogle måneder siden.

Han efterlod ikke et brev, og det hele kom som et chok for vores familie.

Jeg vil derfor gerne kunne tilgå hans mobil. Jeg tror, det er en iPhone 5.

Er der nogen måde, hvorpå man kan hacke sig ind i mobilen/få adgang til den - uden at kunne koden?

Google er mig ikke særlig behjælpelig, men måske jeg bare ikke helt ved, hvad man skal søge på. På forhånd tak for enhver hjælp.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. februar 2020 - 09:59 #1
Kondolerer med din far.
Desværre. Der er intet at gøre. Apples system er for sikkert.
Avatar billede Slater Ekspert
13. februar 2020 - 11:17 #2
Et eller andet sted... Jeg forstår fuldt ud af det må være ekstremt hårdt ikke at vide hvorfor, men jeg vil tro det sidste han selv ville have ønsket var, at resten af familien rodede rundt i hans private beskeder efter hans død.
Hvis han ønskede at fortælle jer noget, ville det ikke stå i hans private telefon bag sikkerhedskode.
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. februar 2020 - 12:12 #3
Nu er jeg ikke så kendt i Apple-universet. Men der kan jo være mange legitime grunde til, at man som efterladt kan have behov for adgang til den dødes kommunikation, og derfor tænker jeg måske løsningen kan være, at man henvender sig til Apple, dokumenterer dødsfaldet, og så måske ad den vej får adgang til de backups, der ligger i clouden?
Avatar billede AnonymBruger Praktikant
13. februar 2020 - 13:01 #4
@ejvindh

Teknisk set har jeg vel derudover også arvet telefonen, så jeg ved ikke, om det spiller en rolle? Hvis man har glemt sin kode som ejer af en telefon, må der vel være en eller anden måde, hvorpå man kan få adgang til den igen?

Derudover er jeg også meget interesseret i at få adgang til billeder og video, for der er helt klart en masse der, vi gerne vil have.

Jeg starter i hvert fald med at kontakte Apple. Men hvis andre har idéer, så sig endelig til.
Avatar billede INK Ekspert
13. februar 2020 - 13:14 #5
Billeder og videoer kan være gemt i iCloud. Det kræver kendskab til AppleID at få adgang.
Har telefonen evt. været koblet på en PC/Mac kan billeder være overført.