Avatar billede KSN Mester
22. februar 2020 - 10:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Cirkeldiagram som process fremskridt

Jeg har et excel ark hvor kolonne B 11-46 udfyldes løbende som opgaven er udført.
Når jeg har udfyldt alle felter, så har jeg udført 100% af opgaven.

Er det muligt at lave et diagram som løbende fortæller hvor mange procent af opgaven som er udført?

Jeg har sat diagrammet ind, men er lidt i tvivl om, hvordan jeg får den til det ønskede.
Avatar billede Jan K Ekspert
22. februar 2020 - 11:18 #1
Du kan lave to ekstra celler, hvoraf den ene indeholder en summering af de opgaver, der er udført i forhold til den samlede mængde opgaver, og den anden den samlede mængde endnu ikke udførte opgaver, og så lave et cirkeldiagram på baggrund af disse to celler.

Hvordan det præcis skal gøres afhængfer af, hvordan du opgør procenten. Hvis du simpelthen tæller opgaverne (og lader dem vægte lige meget), kan du bruge denen formel til at beregne hvor meget, der allerede er udført:

=TÆLV(B11:B46)/35*100

og denne til at tælle, hvor meget, der mangler

=(35-TÆLV(B11:B46))/35*100
Avatar billede Mads32 Ekspert
22. februar 2020 - 11:29 #2
Hej

Medens jeg lavede dette lille eksempel har Jan K svaret

Men alligevel

https://www.dropbox.com/s/hr4xdjp18aeptuv/Cirkeldiagram%20med%20proces%20fremskridt_mads32.xlsx?dl=0

m v h mads32
Avatar billede KSN Mester
22. februar 2020 - 11:36 #3
Tak Jan.

Det var lige hvad jeg skulle bruge.