Avatar billede Jette Praktikant
22. februar 2020 - 19:28 Der er 13 kommentarer

Hvem skal oprettelsen webshop

Jeg er i gang med at skulle oprette min webshop. Jeg har kigget på dandomain, men synes det er for dyrt til mig. Jeg har fundet andre ø, men enten svarer de ikke på mine spørgsmål eller også til yder de ik det jeg ønsker
Kan  nogen mon hjælpe?

Det skal være en form for drag and drop design, hvor sikkerheden er på plads

Jeg skal bruge kunne sælge flere typer af samme produkt, feks en spænde i forskellig farve, eller en kjole i forskellig størrelse  til forskellig pris

Det skal fremgå ved produktet Når der er et bestemt antal tilbage
Der skal være en form for lagerstyring

Der skal automatisk sende en ordrebekræftelse

Der skal være en automatisk udregning af portoen

Man skal kunne betale m visa og mobilpay

Der skal kunne laves rabatter

Er det mon muligt

Mvh Jette
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. februar 2020 - 19:34 #1
Der er masser af muligheder, både hosting-udbyderne og bureauer, men nok ingen af dem ligefrem billige.

Med det sagt, så vær på vagt overfor løsninger ved "de store udbydere", hvor du køber en shop i deres eget CMS - de er praktisk talt umulige at slippe ud af igen!

Hvad har du af budget at arbejde med og er din kravspecifikation komplet nok til at man ville kunne udarbejde et tilbud ud fra den?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
22. februar 2020 - 19:53 #2
Hosting: hosting4real.net
Webshop: WooCommerce
Betalingsløsning: QuickPay
Fragt: Shipmondo

Ellers har one.com en billig webshop ...
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
23. februar 2020 - 04:51 #3
Hosting: unoeuro
Webshop: WordPress & WooCommerce
Betalingsløsning: PayPal, Quickpay, Bambora eller en anden
Fragt: Smart send

Udover dit eget arbejde vil hosting koste ca. 20,- kroner om måneden
Avatar billede stjans Guru
23. februar 2020 - 08:20 #4
Hosting: Hosting4real
Webshop: Woocommerce
Betalingsløsning: Pensopay
Fragt: Pakkelabels
Avatar billede stjans Guru
23. februar 2020 - 08:20 #5
Ups: Selvfølgelig lavet i Wordpress :-)
Avatar billede anderseiler Praktikant
23. februar 2020 - 10:41 #6
Hej Jette

Du kan overveje at se på www.smartweb.dk - der kan du komme i gang fra 189kr /mdr. med en webshop. Vi er i samme firma som DanDomain, så vi vil kunne hjælpe dig med fordele, ulemper mv.
Fordelen ved vores system ift. fx WooCommerce er bl.a., at vi står for alt det tekniske ift. hosting, udvikling mv., og du har frihed til at fokusere på din webshop fremfor teknikken bagved.

Send gerne en mail på salg@smartweb.dk, så vender vi tilbage med en samlet pris og pakke til dig.

Go’ søndag

Vh Anders Eiler
Salgsdirektør, Smartweb
06. marts 2020 - 14:18 #7
Hej Jette
Har du fundet en løsning på din problemstilling?

Har du en god teknisk snilde, kan du benytte dig af de kombinationer som er blevet præsenteret her i tråden.

Har du ikke mod på selv at kaste dig ud i projektet, vil jeg gerne hjælpe dig. Jeg kan tilbyde dig en webshop som du ønsker den, og så ejer du den 100 procent selv. Det vil sige, at du ikke bliver bundet i abonnementstjenester.

Du er velkommen til at kontakte mig her: https://www.dbnweb.dk/
Avatar billede Laursen Juniormester
11. marts 2020 - 18:27 #8
Jeg vil faktisk anbefale Shopify (umiddelbart)
Hvis ikke du har hørt om systemet før, så er der en god guide her: https://grafikr.dk/shopify-webshop/

WooCommerce (via WordPress) kan også være en fin løsning, men i min optik er Shopify mere intuitivt (men det er måske bare min egen holdning).

Der er fordele og ulemper ved det hele; men hvis du er helt grøn på området, så vil jeg faktisk anbefale dig at gå på YouTube og se lidt videoer af, hvordan de forskellige systemer styres - det er trods alt i maskinerummet, du selv skal kunne navigere rundt i :-)
Avatar billede Mathias MN Juniormester
25. marts 2020 - 15:39 #9
Det kan være svært, at sige i forhold til dine behov Jette - Mange bureauer som laver webshops og lignende for billige penge tager udgangspunkt i et bestemt skabelon eller anvender deres eget CMS

Dette kan gøre det svært for dig, at flytte over i fremtiden, hvis du nu ikke længere er tilfreds. Hvis du har brug for mange forskellige feautures så vil jeg anbefale dig, at du finder et webbureau i middelklassen prismæssigt.

Hvis du ikke har brug for mange feautures og bare skal have en standard løsning, så vil du godt kunne spare en del penge ved, at anvende et standard webbureau.

Har du tænkt over fragten til din webshop endnu? I starten ledte jeg selv efter en del, men fandt frem til, at https://www.billigemballage.dk/ klart var det bedste for mig. Mest pga. fleksibiliteten, da jeg kunne bestille i nogenlunde håndgribelige størrelser

Få styr på webshoppen først, men gør dig også nogle overvejelser i forhold til emballage og retur af varer.
Avatar billede Mathias MN Juniormester
27. maj 2020 - 15:19 #10
Har du set overstående svar endnu Jette? Hvis man fx er en offline fysisk virksomhed fx denne https://plastikkirurgi.dk/plastikkirurgi/brystoperation/brystforstorrende-operation1/ i Roskilde.

En nem løsning ville være, at integrere Mobilepay eller Paypal, som efterfølgende kan hjælpe dine kunder med at få adgang til produkterne eller de rette services. Sig gerne til hvis du har brug for mere hjælp.

* RETTELSE * Svaret er lige gensendt med det rette link Jette. Du kan kigge på denne her side til inspiration til en nem og hurtig betalingsløsning.

* Rettelse * Jeg ved ikke hvorfor linket ikke blev til et link, men du får den lige igen Jette. Giv gerne besked hvis du har spørgsmål :-)
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
28. maj 2020 - 07:33 #11
Vil fortsat foreslå:
Hosting: unoeuro
Webshop: WordPress & WooCommerce (lagerstyring med ATUM inventory)
Betalingsløsning: PayPal, Quickpay, Bambora eller en anden
Fragt: Smart send

Du kan se et par eksempler på webshops, der benytter ovenstående og har alle de ting du efterspørger:
https://arganista.dk/
https://spanskevine.dk/
https://inderst-inde.dk/
https://skole-leg.dk/

Flere referencer på: https://a3-seo.dk/kunde-referencer/

Prislejet på webshops som ovenstående eksempler er typisk 8-15.000,- kr
Avatar billede Angelica Grønlund Praktikant
06. juni 2020 - 13:09 #12
Hej.
Jeg har eksperimenteret lidt med forskellige løsninger på min hjemmeside https://www.angelicamassage.dk/.

Først brugte jeg one.coms eget webshopmodul og det fungerede fint. Men min side var lidt langsom, så derfor var jeg nødt til at skifte til en anden hosting, da disse sider som Uneuro og one.com er billige, men ikke altid de hurtigste.

Så derfor gik jeg over til at bruge WooCommerce og Stripe. Det fungerer rigtig fint nu.

Mvh
Angelica
Avatar billede BetinaJ Praktikant
02. december 2020 - 21:16 #13
Jeg faldt lige over dette indlæg i en søgning. Til dem der måtte overveje at starte en ny webshop fra bunden, vil jeg bare anbefale at kigge på shopify.
Det er nemt for folk uden tekniske evner og de har alle de basale funktioner og integrationer. Hvis man vil have lavet nogle ting efterfølgende, kan det sagtens tilpasses :-)