Avatar billede Fjotte Seniormester
25. februar 2020 - 16:36 Der er 6 kommentarer

God mail

Hej er der nogle som kender en god mail ,jeg er træt af at få så mange junk mail .selvom jeg siger det er junk, får jeg dem stadig ,lige nu har jeg Outlook . Jeg har  En iPhone ,sidder i spændning og venter på svar på forhånd tak

Hilsen Lars
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. februar 2020 - 17:21 #1
Jeg tror egentlig ikke at det er Outlook der er synderen, men derimod din udbyder.
Jeg har en stribe af mails der kommer ind, selvom jeg har markeret dem en uønskede hos min udbyder YouSee. Det er dog mest på min Samsung mobil, problemet optræder.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
25. februar 2020 - 19:16 #2
Google er faktisk helt hæderlige til at filtrere skrald fra, og jeg vil egentlig også forvente det samme fra Microsoft.
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. februar 2020 - 19:46 #3
I forbindelse med at YouSee i deres "genialitet" i efteråret 2018 lavede om på deres mailsystem, gik det helt galt. Jeg blev dagligt overdænget med mails især fra en afsenderadresser, der udgav sig for at være Ekstra Bladet, men ikke var det. Også alt mulig andet skrammet kom frem til min indbakke. Der var tale om i alt 50-60 mails i døgnet. Derudover kom så de mails der ikke var uønskede. Der gik laaaaaaaaaaaang tid, før der nogenlunde kom styr på tingene, og der kommer stadig mails ind, som jeg allerede har indstillet filtret hos YouSee til, at sortere fra. Dengang var der installeret Outlook 2010 på både min stationære og min bærbare, men siden hhv. oktober 2019 og januar 2020 er der installeret Outlook 2019 på dem begge. På min Samsung mobil kommer der dog oftere uønskede mails, end på mine to pc´er.
Avatar billede milter Ekspert
25. februar 2020 - 20:02 #4
Mængden af junkmail afhænger ikke på nogen af mailprogrammets evne til at skille skidt fra kanel. På det punkt tror jeg ikke, der er den store forskel. Mængden af den form for mails afhænger udelukkende af din egen færdsel og klik på nettet, dvs. hvor mange steder, du har efterladt din emailadresse.

Mailprogrammer har hver deres egne måder og filtre til at sortere den slags. Nogle, som f.eks. min egen Thunderbird, giver mig mulighed for selv at kategorisere modtagne  mails som skidt eller kanel, men mine egne erfaringer siger, at man alligevel  ikke slipper for proceduren med at gennemlæse alle modtagne mails, hvis man vil sikre dig mod at gå glip af en mail, man gerne vil reagere på.
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. februar 2020 - 20:33 #5
Der er jo mails hvor det med tydelighed fremgår, at der er tale ikke bare spam, men også decideret fup og svindel. Jeg har flere gange været ude for at have fået mail fra "Nordea" og fra "Jyske Bank" selvom jeg ikke nogensinde har haft konti i disse banker.
Bl.a. har afsenderadressen sluttet på f.eks. .com eller it. Dette lugter for ikke at sige stinker langt væk af fup.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. februar 2020 - 11:13 #6
...lige for at uddybe mit svar i #2 - så taler jeg om både Google og Microsoft som mailudbydere, altså dem der hoster mailboksen - ikke klientprogrammerne.

Spam-filtrering skal i første omgang ske her og kun efterlade lidt "rald" til slutbrugeren at sidde og pille i.