Avatar billede Uvanga Ekspert
05. marts 2020 - 14:22 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

VPN hastighed..

Der florerer divergerende opfattelser af hastighed på VPN forbindelser. Nogen siger det sløver internetforbindelse, andre siger det øger hastighed. Den sidste påstand skulle være at VPN omgår en evt. bevist sløvning (trottle) af forbindelse. Min egen erfaring er at forbindelse faktisk er hurtigere via VPN.
Er der nogen der har erfaring med dette.
Avatar billede Uvanga Ekspert
05. marts 2020 - 14:30 #1
Rettelse: trottle skal. være throttle
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. marts 2020 - 15:10 #2
Tror det kommer an på hvilken tjeneste man bruger og hvor. Min bliver langsommere, en del langsommere.

Line = 250/100
WiFi = mellem 150 og 250 uden VPN, mellem 40 og 100 med VPN
VPN = PureVPN
Bruger VPN på "hemmeligt"
Avatar billede puren Ekspert
05. marts 2020 - 16:22 #3
I udgangs punkt vil en VPN forbindelse altid være langsommere end en ikke VPN forbindelse, din data skal jo forbi en VPN server før den kommer til dig
Avatar billede Uvanga Ekspert
05. marts 2020 - 21:18 #4
Jeg har testet både med og uden VPN. Umiddelbart er forbindelse  hurtigere med VPN end uden VPN. Men det kan nok variere fra gang til gang. Jeg anvender CyberGhost VPN.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
08. marts 2020 - 14:44 #5
Min egen erfaring!
En VPN løsnng laver redirects, der forsinker. Så relevansen af hastigheder på VPN løsninger, er helt irrelevant!

Du ønsker af forskellige årsager at skjule dig, så lev med den langsommere hastighed.