Avatar billede tobberjas Seniormester
05. marts 2020 - 18:19 Der er 5 kommentarer

Batteri på Iphone XR

Hej.
Jeg har en Iphone XR, som er et år gammel.
Jeg oplever, at den holder rigtig godt batteri i en dags tid, og så da jeg kiggede her i morges, 2 dage efter var den på 66 procent, og nu er den på 33 procent.
Jeg har ikke brugt den så meget.
Og der sker det samme i weekenden, hvor jeg bruger den mindre.
I starten kunne jeg godt vente med at lade den op til 3-4 dage efter den sidst var blevet ladt op, men nu går der kun 2 dage.
Jeg kan se, at f.x telefon sluger meget batteri og beskeder.
Er det normalt? Og er der noget man kan gøre?
Jeg lader den for det meste op, når den har sagt, der er lavt batteri.
Håber folk har nogle gode ide'er.
På forhånd tak.
Mvh.
Tobberjas.
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. marts 2020 - 18:47 #1
Er den ikke mere end et år, så synes jeg du skal henvende dig til forhandleren hvor den er købt. Der kan også være tale om noget, der kører i baggrunden, der også sluger strøm.
Avatar billede INK Ekspert
05. marts 2020 - 19:01 #2
I indstillinger under batteri kan du se hvilke apps, der har brugt mest af batteriopladningen. Disse apps kan du så lukke eller evt. afinstallere.
Avatar billede tobberjas Seniormester
05. marts 2020 - 19:28 #3
Ok, men jeg skrev jo også, at det er beskeder og telefon der bruger mest. Det er over halvdelen nogen gange. I går var det 56 procent, at beskeder brugte.
Avatar billede INK Ekspert
05. marts 2020 - 20:10 #4
Hvis dækningen er meget dårlig, kan det jo dræne batteriet fordi den hele tiden skal sende/modtage op mod et svagt signal. Har du skiftet udbyder?
Avatar billede tobberjas Seniormester
05. marts 2020 - 22:54 #5
Nej, det har jeg ikke, Og der er ingen dårlig dækning.
Jeg tænker 2 ud af 4 streger er fint nok, eller tager jeg fejl?