Avatar billede Krissoerensen Praktikant
09. marts 2020 - 20:18 Der er 4 kommentarer

Den bedste robotstøvsuger

Hej eksperter :)

Det er måske en lidt atypisk eftersøgning herinde, men står og overvejer at investere i en robotstøvsuger. Ved godt at det er et forum der handler om computere mv. men tænkte at der måske sad en enkelt eller to dovne gamere der vidste lidt om emnet :-)

Er der noget i kan anbefale? Kan se at en model som IRobot Roomba i7150 får mange roser af f.eks. https://stovsugerland.dk/. Den er dog også i den høje ende af prisskalaen, men hvis den er tilsvarende det værd, er det måske ikke så dumt?

Nogle der har erfaringer med robotstøvsugere og som vil hjælpe en nybegynder med lidt råd?

På forhånd tak!

Mvh
Kris
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
09. marts 2020 - 23:17 #1
Hej!

Det kedelige svar...

Dovne gamere bruger ikke robotstøvsugere, da robotstøvsugere ikke kan bruges til at fjerne støv fra grafikkortet, cpu-køleren og alt andet i kabinettet, når temperaturen bliver for høj efter nogle måneders gaming. De bruger en alm. støvsuger.

Sandsynligheden for at der bliver udviklet en robotstøvsuger, der kan ordne netop den opgave, er nok lig nul. Der er nok større chance for, at der kommer hardware uden mekaniske dele, som ikke bliver ødelagt pga. udefrakommende støvpartikler.

Mht. alm. robotstøvsugere, så ved jeg det så intet om det, da jeg kun bruger en alm. støvsuger.... :-)

P.S. Alle jeg kender som har/havde en robotstøvsuger, siger at de ikke gør ordentligt rent. Om de er blevet bedre til højere priser er ved jeg ikke.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. marts 2020 - 07:41 #2
Tjek lige din bolig før køb. Tykke tæpper og dørtrin er svært/forhindringer, spiseborde med flere stole omkring er fælder. Reelt virker de i et firkantet rum ad gangen (og bedst, hvis der kun er kassemøbler så ben ikke fanger dyret). De bruger så timer på at komme rundt i et område, som du kan klare på under 10 minutter.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. marts 2020 - 07:52 #3
Kig efter noget Xiaomi, da de overordnet har den bedste "intelligens" til kortlægning og komme udenom forhindringer på vejen.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2020 - 10:42 #4
Køb evt en test fra Tænk hvis de har testet. Er i øvrigt enig med Claes57 :-)