Avatar billede BDV Juniormester
10. marts 2020 - 09:12 Der er 12 kommentarer

Hjælp til php

Det er som om at den fejler ved denne del i mit php script, men kan ikke gennemskue hvorhenne
// copy uploaded file into current directory
move_uploaded_file($_FILES ame) or die("Cannot move uploaded file to working directory");

<?php

// get FTP access parameters
$host = $_POST['host'];
$user = $_POST['user'];
$pass = $_POST['pass'];
$destDir = $_POST['dir'];

// define this as per local system
$workDir = "/usr/local/temp";

// get temporary file name for the uploaded file
$tmpName = basename($_FILES['file']['tmp_name']);

// copy uploaded file into current directory
move_uploaded_file($_FILES ame) or die("Cannot move uploaded file to working directory");

// open connection
$conn = ftp_connect($host) or die ("Cannot initiate connection to host");

// send access parameters
ftp_login($conn, $user, $pass) or die("Cannot login");

// perform file upload
$upload = ftp_put($conn, $destDir."/".$_FILES['file']['name'], $workDir."/".$tmpName, FTP_BINARY);

// check upload status

// display message

if (!$upload) {

    echo "Cannot upload";

} else {

    echo "Upload complete";

}

// close the FTP stream
ftp_close($conn);

// delete local copy of uploaded file
unlink($workDir."/".$tmpName) or die("Cannot delete uploaded file from working directory -- manual deletion recommended");

?>
Avatar billede Slater Ekspert
10. marts 2020 - 09:52 #1
Hvad er fejlen? Får du en præcis linje eller fejlbesked?
Avatar billede BDV Juniormester
10. marts 2020 - 10:01 #2
Jeg får vist følgende: Cannot move uploaded file to working directory. Det er som om at den ikke kommer længere end der til
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. marts 2020 - 10:12 #3
Hvad er ame?

move_uploaded_file($_FILES ame) or die("Cannot move uploaded file to working directory");
Avatar billede BDV Juniormester
10. marts 2020 - 10:14 #4
at kunne oploade filer fra en klient til en windows server 2016 gennem browseren på klienten
Avatar billede Slater Ekspert
10. marts 2020 - 10:28 #5
Ja, men hvad er "ame"? Det der står giver ikke mening i PHP.
Avatar billede BDV Juniormester
10. marts 2020 - 10:42 #6
Det var en taste fejl, der skulle stå name
Avatar billede Slater Ekspert
10. marts 2020 - 10:43 #7
Men ordet gør ikke forskel. Syntaksen giver ikke mening i PHP.

Du skriver et array som parameter og så... et ord? Det er ikke en variabel. Hvad skal det forestille at være?
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. marts 2020 - 10:50 #8
Som Slater siger, move_uploaded_file forventer sig et filnavn som parameter 1 og destination som parameter 2.
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. marts 2020 - 10:51 #9
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
10. marts 2020 - 10:59 #10
burde
move_uploaded_file($_FILES ame) or die("Cannot move uploaded file to working directory");
ikke se sådan ud?
move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'], $workDir."/".$tmpName) or die("Cannot move uploaded file to working directory");

jf https://www.techrepublic.com/article/keep-your-options-open-with-ftp-file-uploads-using-php/
kig på Listing C
Avatar billede BDV Juniormester
10. marts 2020 - 11:29 #11
har du nogen ide til hvorfor at jeg får fejlen "Not Found, HTTP Error 404. The requested resource is not found"
Avatar billede BDV Juniormester
10. marts 2020 - 11:42 #12
jeg får fejlen når jeg forsøger at tilgå mit localhost på http://192.168.1.2/upload.php
Filerne kan tilgås i roden og alt er sat op på 192.168.1.2