Avatar billede lbc Mester
16. marts 2020 - 15:26 Der er 11 kommentarer

Lagring af video fra IP Camera

Jeg har installeret et billigt IP Camera til natovervågning af en rottefælde. Kameraet fungerer fint med App'en IPCAM P, men billederne lagres ikke. Der er ikke noget SD-kort i kameraet. App'en har features til opsætning af SD kort, men SD-kortet i min Android kan den ikke finde.

Er der nogen der har en idé til at få lagret optagelserne?

Lars Bo
PS. Jeg ville gerne have vedhæftet billeder af kameraet og skærmdumps af App menuen, men kan ikke se at man kan vedhæfte billeder her i "Spørgsmålet"
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. marts 2020 - 15:57 #1
Afhängingt af hvilket kamera det er, så er der mange gange mulighed for at gemme i cloud'en.
Avatar billede lbc Mester
16. marts 2020 - 16:08 #2
Der er desværre ikke noget i App'en der indikerer cloud lagring
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. marts 2020 - 16:22 #3
Den skal vel ikke finde sd kortet i telefonen - med det skal isættes i kameraet formoder jeg
Avatar billede lbc Mester
16. marts 2020 - 16:34 #4
Formodentlig ja men der er ikke noget sloth på kameraet. Kun en LAN indgang, en indgang ved navn SBK samt DC-spænding
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. marts 2020 - 16:48 #5
Er det ikke lettere hvis du skriver model og märke? Så kan vi måske finde noget brugbart i stedet for at vi skal gätte.
Avatar billede hjolsen Ekspert
16. marts 2020 - 16:53 #6
Du kan fra PC bruge iSPY til at gemme optagelser - den skal dog være tændt konstant.
https://www.ispyconnect.com/
Avatar billede lbc Mester
16. marts 2020 - 17:12 #7
Kameraet har desværre ikke noget navn udover IP Camera. Det har en lang type betegnelse i stregkodeform som App'en kan læse og installere på baggrund af.
Y2FA5NRV35B8VUT9111A

.. og til hjolsen
kan dette website åbnes og bruges fra en android telefon, da det er gennem denne, at optagelsen finder sted
Avatar billede kurtba Ekspert
16. marts 2020 - 21:31 #8
lbc hvis du åbner det link du har fået fra hjolsen, så kunne det jo være, at du kunne læse nærmere om, hvorledes det fungerer. Bl.a.
https://www.ispyconnect.com/aboutmobile.aspx
Derudover er det ganske almindeligt, at på billige ip cameraer, der er der ikke indbygget lagring og heller ikke umiddelbar mulighed for at lagre andre steder. Dog kan nogle af dem lagre, hvis man vil betale for det.
Men ellers er muligheder kun at man kan se online (bl.a. fra mobiltlf) og at man får tilsendt et eller flere billeder via mail, hvis der er bevægelse foran kameraet.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. marts 2020 - 21:33 #9
Mobilversion af ispy er på http://m.ispyconnect.com/
Avatar billede hjolsen Ekspert
16. marts 2020 - 22:22 #10
Ispy er et program du skal installere på en PC , den kan finde dit camera og optage og gemme både video og still billeder  efter dine ønsker ( feks motion dection)
Den kan via en "wizard" scanne dit netværk og tilføje det camera du ønsker ,langt de fleste uden du skal gøre andet end indtaste brugernavn/psw
Avatar billede lbc Mester
17. marts 2020 - 15:20 #11
Kære alle, der har skrevet indlæg for at afhjælpe min udfordring med et billigt ukurant IP Camera.

Jeg  har forsøgt rigtig meget; også andre programmer, der skulle kunne finde kameraet. Men det lykkedes ikke, og jeg har nu opgivet projektet. Det var også kun en midlertidig løsning, så jeg dropper at bruge mere tid på det.

Tak for konstruktive indlæg