Avatar billede Lars Praktikant
25. marts 2020 - 12:06 Der er 3 kommentarer

Skype for Business

For ibland invitationer til online møder hvor jeg skal bruge Skype for business,
Har en MacBook Air, og har downloaded SFB.
Har problem med at jeg kan se og høre folk under møderne - de kaj se jeg er på men ikke hører mig. Har prøvet at slå mic. til/fra i indstillinger - men det virker ikke. Har hørt at andre har samme problem.
PS - bruger alm. Skype internt uden problemer.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. marts 2020 - 12:31 #1
Jeg kender ikke SfB på Mac, så følgende er ud fra en windows verdens betragtning:

Når du IKKE har skypemøde - så gå ind i indstillingerne for skype, under "Audio devices", og tjek at din foretrukne mikrofon enhed er valgt (Det vil ikke virke, hvis et møde er aktivt). Du vil også her kunne se på et måle-meter, hvor kraftig lyd du taler med, og dermed tjekke at mikrofonen virker.

Ofte sidder man med et headset med mikrofon - men den mikrofon Skype bruger, er den der sidder i den bærbare PC - og så vil folk ikke kunne høre dig (kun meget svagt).

Det er i 98 ud af 100 tilfælde problemet, når alt virker, bort set fra ens mikrofon.
Avatar billede Lars Praktikant
25. marts 2020 - 12:45 #2
Tak for dit svar, men jeg deltager kun som gæst (ikke logget ind som Office 365 bruger)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. marts 2020 - 13:34 #3
Har du klientsoftwaren installeret, gælder det samme - uanset om du er logget ind eller ej. Bruger du den rene web-software, vil den nok prøve at bruge standard mikronfonen i systemet. - så du må ind og sikre dig at standard mikrofonen nu også er den du regner med... - hvordan det så end gøres :-)