Avatar billede elin55 Juniormester
15. april 2020 - 09:52 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Headsæt til -Huawei P 9 Lite

Hej,

Jeg vil høre, om der er hjælp at hente. Jeg har en Huawei P9 Lite mobil, og jeg har anskaffet et headsæt med små ørepropper. Når jeg sætter dem i mobilen og f.eks tænder for et musiknummer kommer lyder ikke i headsættet med stadig i selve mobilen.

Jeg ved ikke, om jeg skal indstille noget i mobilen, så det virker, men jeg bruger normalt ikke et headsæt, men skal bruge det søndag til Danmarksløbet.
Kan nogen herinde hjælpe med at forklare mig, hvordan jeg skal gøre og gerne penslet godt ud:-)).

Bedste hilsner

Elin.
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
15. april 2020 - 11:14 #1
Det er ikke alle headset der kan bruges til Huawei, deres egne kan, prøv at stille spørgsmålet på Google.
Avatar billede elin55 Juniormester
15. april 2020 - 14:59 #2
Æv ærgerligt, men jeg må se, hvad jeg kan gøre ved det. Tak for hjælpen.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
15. april 2020 - 16:13 #3
Hej elin55.

Jeg har lige søgt på nettet. Andre skriver, at en app kaldet soundabout skulle kunne løse problemet. Prøv og se om de har ret.

https://soundabout.en.aptoide.com/app
Avatar billede elin55 Juniormester
15. april 2020 - 16:38 #4
Hej Blød Trafikant.

tak for link. Hvordan for jeg den app ned på min mobil? Ved godt, jeg ikke er så øvet her, men håber på din forståelse:-).
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
15. april 2020 - 18:29 #5
Du skal give din mobil tilladelse til at installere apps, som ikke er i Google Play.

I indstillinger under sikkerhed kan du vælge Installér ukendte apps. Kan godt hedde noget andet.

Klik på mit link og download app'en.

Klik på den i mappen overførsler for at installere.
Avatar billede nopsen Ekspert
15. april 2020 - 18:54 #6
#3
uden du selv har testet den app, burde du ikke anbefale nogen at hente den slags uden om google play, da den ikke er testet for snavs og øvrige sårbarheder.
der er nok en grund til at de ikke udgiver den officielt via google.
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. april 2020 - 19:04 #7
Pro udgaven ligger da på google play - der ville jeg nok hente den lettere og nok mere sikkert - 21kr er ikke urimeligt hvis den løser problemet...

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.woodslink.android.wiredheadphoneroutingfix.pro&hl=da
Avatar billede nopsen Ekspert
15. april 2020 - 19:10 #8
#7
enig, påpegede blot at man ikke skal linke og vejlede til installation af noget der ikke officielt kan hentes hos google selv.
din henvisning er ok.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
15. april 2020 - 20:12 #9
#6: Du har selvfølgelig ret, men jeg satser lidt på at det virker når folk anbefaler det.
      Du må aldrig tro, at jeg kaster folk ud i problemer.

#7: Undrede mig også over, at det kun var pro udgaven der var tilgængelig i Google
      Play. Gætter på at programmet virker, så de kun har betalingsversionen.
Avatar billede elin55 Juniormester
16. april 2020 - 14:25 #10
Tak for alle svar. Jeg prøver at hente proversionen ned fra Googleplay. Kan godt finde på at vende tilbage:-)). Pyha jeg håber, det så vil virke.
Avatar billede elin55 Juniormester
16. april 2020 - 14:40 #11
Hej igen, så hentede jeg den ned, men ny er der et nyt problem, for der er ikke et ikon på mobilen, så jeg kan åbne appen. Det plejer der at være, når jeg henter apps ned. Kan den gemme sig et sted?

Når jeg kigger der hvor alle apps/programmer ligger er den der, men ikke på "skrivebordet".

Ja jeg er ved at få røde knopper nu:-))
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. april 2020 - 15:04 #12
Er der heller ikke en åben knap -  i listen over aps der hvor du også kan afinstallere aps.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
16. april 2020 - 15:34 #13
Hej.

Nu har jeg selv installeret app'en.

Det er desværre en prøveversion. (Trial)
Dvs. at hvis du kan få den installeret på mobilen, så kan du tjekke om du vil ofte 21 kr på pro-udgaven.

Forstår ikke hvorfor du ikke får et ikon på mobilen. Det første ikon hedder Aptoid. Det er et program der henter soundabout. (Trial)

Det burde kunne lade sig gøre.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
16. april 2020 - 15:48 #14
Typisk mig. LOL! Overså indlæg #10.
Glem indlæg#13.
Avatar billede elin55 Juniormester
16. april 2020 - 15:50 #15
Jeg hentede den ned i Appstore, og har betalt 21 kr for den.

Når jeg går ind i listen over apps ligger den der, og når jeg lukker den op derinde, er der en knap, hvor jeg kan afinstallere, men det er jo en proversion, jeg har hentet ned.

Der står Soundabout Pro Key.
Avatar billede elin55 Juniormester
16. april 2020 - 15:53 #16
#12 den eneste knap der er er afinstaller, ikke en hvor jeg kan åbne appen.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
16. april 2020 - 16:59 #17
Pro-udgaven i Google Play gør prøveversionen til en fuld udgave.
Selve soundabout skal stadig installeres først via...

https://soundabout.en.aptoide.com/app

Aptoide bliver installeret først, og når du åbner aptoide kan du installere soundabout.

Til sidst kan du så gøre prøveversionen til en pro-udgave, via den app du hentede i Google Play.

Indrømmer at det lidt besværligt.
Avatar billede elin55 Juniormester
17. april 2020 - 10:24 #18
Jeg har jo hentet og købt den der hedder Key, så hvad gør jeg så, Kan jeg hente den fra linket ned, eller bliver det så den forkerte rækkefølge.

Hvordan jeg så gør prøveversionentil til en proudgave, er jeg ikke klar over. Har aldrig været ude for det før. Plejer bare at hente apps ned, og så går det lige af sig selv.

Jeg er ked af, at jeg spørger hele tiden, men lige her, er jeg på herrens mark.-)).
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
17. april 2020 - 12:32 #19
Det betyder ikke noget, at du har proudgaven installeret først. Den skal kun bruges til at aktivere prøveudgaven.

Jeg har fundet et bedre link, hvor du kan hente soundabout direkte.

Klik på download i den grønne firkant på følgende side...

https://soundabout.en.uptodown.com/android/download

Når soundabout er installeret, så kører du soundabout pro på din mobil, som så laver versionen om til pro-udgaven.
Avatar billede elin55 Juniormester
18. april 2020 - 10:38 #20
Nu fik jeg hentet Soundabout ned og der ligger to ikoner på min mobil. Det ene har navnet Soundabout og det andet hedder Soundabout voice search, men hvordan kommer jeg til at bruge dem. Når jeg åbner den der hedder Soundabout er der bare et tomt skærmbillede hvor der står Soundabout foroven. Den anden kan ikke åbnes.

Hvordan får jeg det til at virke, og hvordan får jeg lagt key'en ind?

Når jeg finder pro Key'en i apps er der ikke mulighed for at installere den kun afinstallere eller tvung stop.

Hold op, hvor jeg synes det er kringlet. Mon jeg når at få det klar til i morgen hvor der skal løbes og den skal bruges:-)).
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
19. april 2020 - 17:41 #21
Øv. Er blank for ideer, når app'en ikke virker på din mobil.

Håber du får problemet løst.
Avatar billede elin55 Juniormester
20. april 2020 - 09:55 #22
Hej igen,

Ja det har været en drøj omgang, og du skal have tusind tak for alle de gode råd du har givet.

Jeg kan nu fortælle, at det virker. Det skete pludseligt, og uden jeg kan forklare det. Ville prøve en sidste gang, og så var den der.

Måske mobilen blev bange da jeg skældte den ud, men dejligt, det nu virker som det skal.

Endnu engang mange tak for indsatsen.