Avatar billede arnel Seniormester
18. april 2020 - 16:33 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Modtager kun MMS'ere på mobilen

Min kone modtager kun MMS'ere på sin Samsung Galaxy A3 (2017).
Model SM-a 320FL. Det er hun træt af, for hidtil har hun blot modtaget dem som alm. billeder i forb. m. SMS'ere. Hvordan kobles MMS-funktionen fra?
Vi har prøvet at genstarte mobilen - heller ikke det  hjalp.
Kan nogen hjælpe - så siger vi tak.
Venligst
AL
Avatar billede Slater Ekspert
18. april 2020 - 17:51 #1
Snakker vi kun billeder her? Det lyder sådan, men i så fald har konen vist misforstået noget, for billeder er per definition altid MMS (med mindre de sendes over internettet via en app). Almindelige SMS understøtter ikke billeder.

Ellers, hvad er det hun modtager som MMS?
Avatar billede arnel Seniormester
18. april 2020 - 18:06 #2
Kun billeder, ja. Hvis fx. jeg sender er foto til hende via SMS, så kom det tidligere som sådan, og uden irriterende omveje via teleudbyderen, der ville have en kode for at der blev adgang til billedet. Nu kommer kun teksten frem, og en besked om at hun skal åbne via https://findmms.tdsc.dk osv. - og her skal der så bruges et passwrod som TDC sender.
Ren tidsspilde
Avatar billede Slater Ekspert
18. april 2020 - 18:10 #3
Okay, det er noget helt andet. Hendes telefon er ikke sat op til at kunne modtage MMS overhovedet, derfor kommer beskederne som et link i en SMS i stedet.

TDC har nogle fine, interaktive beskrivelser af hvordan forskellige telefoner sættes op til at modtage MMS. Her er en for en Galaxy A3:

https://kundeservice.yousee.dk/mobilmanualer?page=device/samsung#!/device/samsung/galaxy-a3-2017/topic/sms/manuelle-indstillinger-for-at-sende-og-modtage-sms/1
Avatar billede arnel Seniormester
18. april 2020 - 18:29 #5
Øh - tak. Jeg har vist udtryk mig uklart. Min kone er slet ikke interesseret i at øde tiden på at lukke MMS'ere op. Hun - og jeg - leder efter et sted på mobilen, hvor MMS-funktionen kan kobles fra, således at hun modtager billeder på alm. vis, og uden tidsrøvende brug af password.
Avatar billede Slater Ekspert
18. april 2020 - 18:58 #6
Og det er netop det det var et svar på.

I har stadig misforstået problemet. Man kan ikke sende billeder på SMS. Det er en umulighed. Billeder er altid på MMS.

Når I i stedet får et link til billederne, så er det fordi telefonen ikke er sat op til at modtage MMS, så i stedet får I et link på SMS til et website hvor billederne kan ses.

Det du ønsker for at afhjælpe situationen, er at kunne modtage MMS på telefonen. Det gør du ved at sætte den op til det jvf. de links før.
Avatar billede arnel Seniormester
18. april 2020 - 20:28 #7
Ok, det gør vi vist nok. Men min kones problem er at nu - - som noget nyt - skal åbne via TDC's password - det har hun ikke skullet få, og det er den funktion, hun gerne vil slippe for.
Avatar billede Slater Ekspert
18. april 2020 - 20:43 #8
Ja, og det gør I ved at sætte den op til at modtage MMS korrekt.
Avatar billede arnel Seniormester
19. april 2020 - 06:49 #9
Så lykkedes det omsider.. Sendte en SMS til 1111, og fik at vide, at jeg selv skulle opsætte det hele  - i 36 trin. Så det var lige før aftensmaden nåede at blive kold. Men nu funker det. 1000 tak for hjælpen og dine hurtige råd.
Venligst
Arne