Avatar billede jqrn Mester
09. maj 2020 - 13:16 Der er 1 kommentar

Ustabilt internet

Hej.

Jeg oplever ofte at jeg falder af internettet, specielt bemærker jeg det når jeg spiller. Jeg har god hastighed men når jeg tester med https://ping.canbeuseful.com/en#FAQ får jeg et meget tydeligt mønster: En række (15-25 stk ca) gode grønne målinger (under 50 ms) og så en enkelt rød (over 200 ms). Sådan bliver det ved.

Efter 600+ målinger:
min 35
avg 54
max 1186

Spørgsmål 1: Kan disse udfald i responstid forklare at jeg bliver smidt af mit spil?

Spørgsmål 2: Hvad gør jeg ved det?

Jeg har fiberbredbånd med to AP tilkoblet.

Jeg har også målt med winmtr. Her forstår jeg ikke resultatet, flere punkter har pakketab på 100%. Lige nu har min egen router faktisk også pakketab på 100% på trods af at jeg da er online og skriver dette.

pft
Jørn
Avatar billede jqrn Mester
09. maj 2020 - 14:54 #1
et par yderligere oplysninger efter at https://ping.canbeuseful.com/ har kørt lidt længere.

På et tidspunkt stoppede det helt, udslaget på grafen blev sort og målingen ophørte.

Efter genstart kørte det igen, mønsteret ikke så regelmæssigt men princippet om grønne og cirka 5% røde var det samme. Så pludseligt kom en hel stribe røde, måske igennem 2 minutter hvor der kun var enkelte orange og en grøn, resten rødt. Men det kom tilbage i grønt igen.

Så "noget" er ustabilt.