Avatar billede Frederikke Praktikant
14. maj 2020 - 11:16 Der er 6 kommentarer

Findes der programmer der autogenererer fortløbende numre på hvert dokument?

Jeg bestiller tusindvis af fortrykte servicerapporter (á 1 side) med fortløbende numre. Jeg har en håndfuld af serviceteknikere der anvender disse ude hos kunderne.

Jeg vil gerne finde en online løsning som stopper papirforbruget, men det er afgørende at:

- hver rapport autogenererer sit eget fortløbende nummer
- hver teknikers nummerudgangspunkt er forskellige
  ex. Oles rapporter starter fra nr. 10.000 og Birgers starter fra nr. 20.000
- rapporterne skal kunne udfyldes og underskrives og afsendes

Jeg har ikke haft held i min søgen og formentlig brugt forkerte søgeord..

Er der nogle der ved om dette kan lade sig gøre? :)

På forhånd tak
Avatar billede supertekst Ekspert
14. maj 2020 - 11:24 #1
Via VBA (Visual Basic for Applications) - i  Microsoft Office - skulle det nok være muligt - men det kræver flere detaljer.

Er det realistisk eller er det en opgave?
Avatar billede Frederikke Praktikant
14. maj 2020 - 11:44 #2
Tak for svar

"Er det realistisk eller er det en opgave?" Forstår ikke spørgsmålet.

Hvilke detaljer mangler du?
Avatar billede supertekst Ekspert
14. maj 2020 - 11:51 #3
Vil blot vide om det er en virkelig opgave eller eksamensopgave.
Avatar billede Frederikke Praktikant
14. maj 2020 - 13:00 #4
Dette er ikke en eksamensopgave.

Efter opfordring fra mine serviceteknikere som ønsker en online løsning (hvis findes) er jeg på udkig efter sådan en.

Jeg har ledt efter en løsning hvor jeg ikke skal ud i kodning eller lignende, da dette ville tage mig lang tid, medmindre at det er den eneste udvej.

Servicerapporten (som er dokumentet hvor autogenereringen af numre skal foregå på) er en PDF fil. Og hver tekniker skal kunne åbne skabelonen som hver gang genererer et nyt nummer.

Se billede af den fortrykte rapport med fortløbende nummerering (som vi bruger nu): https://ubro-systempac.dk/wp-content/uploads/2020/05/Servicerapport-nummerering-rotated-e1589453854707.jpg
Avatar billede supertekst Ekspert
14. maj 2020 - 15:21 #5
Prøv at se på www.supertekst-it.dk - så du ved hvem jeg er.
Det skule være muligt at konstruere et system i Microsoft Office.
Arbejder udelukkende med systemudvikling og programmering via ovennævnte.
Du er velkommen til at kontakte mig - helt uforbindende.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
26. september 2020 - 06:06 #6
Du kunne evt. lave det som en PDF formular, der er det muligt at lave nummerering, som du beskriver.
Det kræver at du benytter Acrobat pro til oprettelsen af rapporten, men udfyldelsen kan frit gøres med acrobat reader.

Kan tilbyde hjælp til din rapport, send mig en PM eller skriv i kontaktformularen på https://a3-seo.dk/