Avatar billede Sarah S. Olesen Praktikant
14. maj 2020 - 13:48 Der er 3 kommentarer

Hjælp til TP-Link og Stofa

Hej derude.

Jeg vil se om i kan hjælpe med mit problem.
Jeg har Stofa fiberboks, og har tilkøbt en statisk ip. Jeg kan så ikke få min nye ip til at køre over routeren.
Alt dette er sådan set for at jeg kan åbne alle port i forhold til mit spil så både min mand og jeg kan spille sammen.

Jeg har lukket for Wifi på fiberboks så signalet sendes videre til router. (Der er hul igennem både på wifi og LAN)

Men kan hverken finde hovede eller hale i de ipadresse kan bare se at den statisk ikke dukker op medmindre jeg kigger på hjemmesiden minip.dk

Er der nogen der ved noget som kan hjælpe?

På forhånd tak
Sarah
Avatar billede Rune1983 Ekspert
14. maj 2020 - 13:57 #1
Du skal have dit kabel fra fiberboksen til at gå ind i WAN porten på din router. Husk at du selv nu styre sikkerhed med hensyn til firewall.
Din router skal derudover køre DHCP server, så dine enheder på dit lokale netværk kan få nogle IP adresser.
Alt på dit netværk vil have din tilkøbte Globale Ip adresse udadtil som du har bestilt hos Stofa.
Avatar billede Sarah S. Olesen Praktikant
14. maj 2020 - 14:06 #2
Hej tak for dit svar.

Der er LAN kabel fra fiberboks til router og TP-link står til DCHP enabled med ip 192.168.0.100 som startsted og 192.168.0.199 som slut.

Jeg er bare i tvivl når jeg lukker cmd op på pc burder min statiske ip så ikke dukke op hvis det er den kører på?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
15. maj 2020 - 07:13 #3
Tror måske du blander Globale og Lokale IP adresser sammen.
Prøv kig på denne tråd omkring dette.
computerworld.dk/eksperten/spm/982794