Avatar billede Bamse-Thesnet Praktikant
17. maj 2020 - 17:20 Der er 6 kommentarer

Kan ikke installere Mac os på Macbook pro...

Hej...

Jeg har en Macbook Pro (13", medio 2009)

Jeg har siden igår forsøgt at installere Mac os på den, men den laver konstant fejl

Om jeg Bruger CMD-R ALT-CMD-R eller indstiller tid/dato i terminalen så laver den fejl.

Fejl beskrivelse.
Der var ingen pakker, der kunne installeres. Bed softwareproducenten om hjælp.Slut installeringsprogrammet for at genstarte computeren og prøve igen.

Eller.
Der opstod en fejl under forberedelse af insteringen. prøv at afvikle programmet igen.

Det er OS X El Capitan som den vil forsøge at installere, og jeg har ikke nogen skiver til den længere,
Men jeg har: Mac OS X - Mountain Lion v10.8.4 - dmg fil, liggende på min windows 10 pc...

Nogen bud på hvad jeg kan gøre for at få macbooken op og køre igen?
17. maj 2020 - 18:27 #1
Avatar billede Anders Seniormester
17. maj 2020 - 18:27 #2
Prøv at resette vram og SMC.
Bagefter skal du forsøge igen med cmd+alt+R Startup
Virker det ikke skal du lave en usb stik med Mac osx på, sådan:
https://mackabler.dk/blogs/207_Lav-en-MacOS-Sierra-10-12-boot-USB-stik.html

Jeg tror ikke du kan lave sådan en fra en Windows pc
Avatar billede Bamse-Thesnet Praktikant
17. maj 2020 - 20:20 #3
#1 USB'en/erne virker ikke, har prøvet 6 gange nu... både med (create a GPT partition on a USB flash drive) og 3 andre usber...

#2 jeg har resat både vram, og smc, og kørt installationen 2 gange nu, men samme svar der er ingen pakke..

Flere bud?

Jeg har ikke andre mac pcer..
Avatar billede INK Ekspert
17. maj 2020 - 20:52 #4
Ifølge denne side kan du også forsøge med Skift-Alt-CMD-R

https://support.apple.com/da-dk/HT204904
Avatar billede Anders Seniormester
17. maj 2020 - 21:23 #5
Jeg har intet.
Den metode til at lave et USB stik fra Windows er en god vej frem.

Der var på et tidspunkt et startup program til Mac som tjekkede alt hardware og noget software igennem og meldte om eventuelle fejl, jeg kan dog ikke finde det.
Nogen som kender det?
17. maj 2020 - 23:59 #6
prøv at Afbryd alle eksterne enheder undtagen tastatur, mus, skærm, Ethernet-forbindelse (hvis aktuel) og strøm.
Kontroller, at din Mac-computer står på en hård, plan, stabil flade med god ventilering.
Luk din Mac.
Tænd din Mac-computer, mens du holder D-tasten nede på tastaturet. Hold tasten nede, indtil der vises en skærm, hvor du skal vælge sprog. Når Apple-diagnosticering kender dit sprog, vises en statuslinje, der angiver, at kontrollen af Mac-computeren er i gang:
Det tager 2 til 3 minutter at kontrollere din Mac-computer. Hvis der registreres problemer, kommer Apple-diagnosticering med løsningsforslag og referencekoder. Noter referencekoderne, før du fortsætter.

Vælg mellem følgende muligheder:
Hvis du vil gentage testen, skal du klikke på "Run the test again" (kør testen igen) eller trykke på Kommando (⌘)-R.
Du kan få flere oplysninger, herunder detaljer om muligheder for service og support, ved at klikke på "Get started" (kom godt i gang) eller trykke på Kommando-G.
Hvis du vil genstarte din Mac-computer, skal du klikke på Start igen eller trykke på R.
Hvis du vil lukke ned, skal du klikke på Luk ned eller trykke på S.
Hvis du vælger at få flere oplysninger, starter din Mac-computer fra macOS-gendannelse og viser en webside, hvor du bliver bedt om at vælge land eller område. Klik på "Agree to send" (accepter at sende) for at sende serienummer og referencekoder til Apple. Følg vejledningen på skærmen om service og support. Når du er færdig, kan du vælge Start igen eller Luk ned i Apple-menuen.