Avatar billede lailasteen Juniormester
19. maj 2020 - 19:39 Der er 7 kommentarer

Kan jeg tilgå min server i sommerhus hjemmefra?

Jeg har et IP camera i mit sommerhus, Og jeg kan styre det vie en app på min mobil. Men jeg vil gerne have et større billede at kigge på, f. eks. min PC (MAC)
Når min PC er kablet i sommerhuset, kan jeg få et stort billede frem på en viever på pcén, men jeg kan ikke opnå det samme, hvis PCén ikke er kablet men er på trådløs.  Jeg vil selvfølgelig gerne kunne komme ind på severen  hjemme fra min private bolig. Hvordan gør jeg det,eller kan det lade sig gøre.?

Steen
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2020 - 11:48 #1
du sætter windows fjernskrivebord op i sommerhuset, og bare følger https://support.microsoft.com/da-dk/help/4028379/windows-10-how-to-use-remote-desktop
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2020 - 11:50 #2
Hvis du ikke har, eller vil opgradere til PRO, så er der flere muligheder på https://www.dnsstuff.com/teamviewer-alternatives
Avatar billede lailasteen Juniormester
20. maj 2020 - 13:47 #3
Til Clas 57 , tak for din kommentar, med virker det også, hvis der ikke er nogen computer i sommerhuset eller den er slukket?  Ruteren vil selvfølgelig være tændt.
vh. Steen
Avatar billede lailasteen Juniormester
20. maj 2020 - 13:49 #4
Til Clas 57 , tak for din kommentar, med virker det også, hvis der ikke er nogen computer i sommerhuset eller den er slukket? Ruteren vil selvfølgelig være tændt.
vh. Steen
Avatar billede claes57 Ekspert
20. maj 2020 - 14:16 #5
Pc i sommerhus skal være tændt ved de fleste.
Men Googles er interessant her. Du kan i win lade pc være i slumretilstand, og aktivere 'wake on lan' og så skal du jo have Chrome liggende i startmappen og have delingEn som Chrome startside. Men det burde være muligt.
Pc i sommerhus kan være en aflagt bærbar, der bare lige skal trække browseren.
Sæt dig i haven i sommerhus, log af wifi på din telefon, og test, om du kan fjern-logge ind på router og så vække pc - bare før du kører hjem.
Avatar billede lailasteen Juniormester
20. maj 2020 - 17:51 #6
TAk for dit  svar, det vil jeg prøve.

Steen
Avatar billede Ram Thakur Praktikant
29. september 2020 - 07:29 #7
You can try TeamViewer but it has a 1.9-star rating on Apple App Store. So, you should go for its free alternative that has advanced features.
This article might be useful for you https://solutionsuggest.com/teamviewer-alternatives/