Avatar billede Johanne Praktikant
21. maj 2020 - 09:40 Der er 8 kommentarer

Ny PC - men hvilken?

Hej Computerworld

I dag er mit C-drev (og eneste drev) kun på 260 GB, og det er alt for lidt, efter jeg er begyndt at tage en del billeder. Jeg bruger min PC til at se Netflix på og til opbevaring af billeder + lidt billedredigering i ny og næ. Mit budget er maks. 7.000 kr. Hvad kan I anbefale, jeg køber? Og hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg kigger efter en ny PC?

Med venlig hilsen
Johanne
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
21. maj 2020 - 11:30 #1
Jeg går ud fra, at det er en bærbar pc.
Hvis lagerplads er det eneste problem, kan det løses ved at købe en ekstern harddisk med usb tilslutning.
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. maj 2020 - 11:57 #2
Og hvis du oplyser computer model, kan det være du rent faktisk kan skifte harddisken i din bærbare og fortsætte med din nuværende computer, blot med større harddisk. :)
Avatar billede Johanne Praktikant
21. maj 2020 - 12:11 #3
Jeg trænger til en ny bærbar, da min PC bærbar er ved at være ret gammel og langsom, og batteriet er også ret dårlig efterhånden, så en større harddisk løser ikke problemet desværre. Har I nogen anbefalinger ift. en ny bærbar PC?
Avatar billede eurositi Ekspert
21. maj 2020 - 12:59 #4
https://www.proshop.dk/Baerbar/Lenovo-ThinkBook-13s-IML/2809395
Denne Lenovo ThinkBook til 6700 kroner får fine anmeldelser alle steder. Ydelserne - og batteritiden - er rigtig gode. En enkelt svaghed er, at skærmen kun er 13,3 tommer.

Uanset om du køber en ny bærbar eller ej...
Hvis du gerne vil forlænge livet på din gamle PC, bør du overveje at geninstallere Windows. Lav en såkaldt clean install, når du har kopieret alle dine billeder og dokumenter: https://support.microsoft.com/da-dk/help/4000735/windows-10-reinstall
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. maj 2020 - 14:13 #5
Bærbar er jo altid en svær størrelse.
Vil du have stor eller lille skærm?
Tung eller let computer?
Skal den klare video redigering?
Eller skal den "bare" bruges til at surfe på nettet og gemme dine billeder?
Der er mange ting vi mangler information om, før vi kan guide dig mod den rigtig bærbare computer.
Men fortæl lidt mere, så er jeg sikker på der er eksperter der gerne vil hjælpe dig.
Avatar billede Johanne Praktikant
21. maj 2020 - 15:46 #6
Det skal være en stor skærm, så jeg kan se Netflix. Den må gerne være let, men er ikke altafgørende. Jeg skal ikke lave videoredigering, men et par gange om året laver jeg billederedigering. Så mit behov er streaming og plads til en masse billeder.
Avatar billede jakobdo Ekspert
21. maj 2020 - 16:19 #7
Hvad er en stor skærm?

11", 12", 14", 15", 17", 19" eller ?
Avatar billede Johanne Praktikant
21. maj 2020 - 17:34 #8
Den skal være mindst 13”