Avatar billede lurup Ekspert
21. juni 2020 - 16:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ekstern lyd fra nyt tv

Hej

Jeg har i mange år haft en 40 " Sony tv og en ekstern Sony lyd anlæg som giver en fantastisk lyd.Det blev forbundet med phone-stik i begge ender.
Nu har en købt mig en 65 " Sony tv og vil forbinde den på samme måde men der er ingen phone-stik i det ny tv . Jeg har derfor sat det i en mini jack stik.
Problemet er dog at lyden på min anlæg ikke ændre sig når jeg skruer op og ned på tvét som med det gamle tv.
Kan jeg forbinde dem på en anden måde ??
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2020 - 17:08 #1
Er det ikke fordi, der er et stik til et optisk kabel? Det havde jeg selv på et Samsung.
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2020 - 17:13 #2
Avatar billede klaudi Ekspert
21. juni 2020 - 19:31 #3
På mit LG der er i menuen Lyd mulighed for at vælge Kablede hovedtelefoner det har jeg valgt og så sat jackstik til forstærker.

Måske dit TV har lignende mulighed?
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2020 - 13:19 #4
Ikke nogen respons fra spørger. Jeg hopper af tråden.
Avatar billede lurup Ekspert
22. juni 2020 - 22:33 #5
Hej

Jeg har lige købt en optisk kabel der kommer til mig en ad dagene

Tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2020 - 01:41 #6
OK :-)
Avatar billede MADOlsen Forsker
26. juni 2020 - 12:31 #7
#4 Kunne det tænkes, at spørger ikke sidder foran sin computer hele tiden - især når der er hedebølge udenfor? ;-)