Avatar billede jcr18 Professor
22. juni 2020 - 16:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilken microfon?

Jeg sidder i en facebook gruppe hvor jeg laver you tube videoer til mine medlemmer. Jeg benytter mig at min indbyggede mikrofon fra mit logitech webcam og gruppens medlemmer synes faktisk at lydkvaliteten er god nok. Dog synes jeg selv at min stemme er lige dyb nok. Så jeg vil høre jer af om I evt. kan anbefale mig en meget billig mic som I har god erfaring med. Jeg har haft kik på den her men er meget i tvivl da den er ret billig i forhold til de fleste på marked.
https://pasteboard.co/Jeh8cYp.jpg

På forhånd tak.
Avatar billede milter Ekspert
22. juni 2020 - 16:44 #1
Hvor tæt på mikrofonen er din mund? Hvis du kommer tættere på end ca. 30 cm, vil bassen blive kraftigere i forhold til resten af lydspektret.

Jeg tvivler stærkt på, en anden mikrofon vil give dig det, du ønsker.
Avatar billede jcr18 Professor
22. juni 2020 - 17:00 #2
Så en bord mic til omkring 1000 kr ?
Avatar billede milter Ekspert
22. juni 2020 - 17:12 #3
Som jeg skriver: "Jeg tvivler stærkt på, en anden mikrofon vil give dig det, du ønsker", medmindre dit Logitech webcam er meget tæt på din mund, dvs. inden for 25-30 cm. Hvis det er, så burde du vel kunne flytte det lidt længere væk?

Og har du selv prøvet at ændre dit toneleje? Det er faktisk ikke så svært, hvis man bare øver sig lidt :-)

De fleste mennesker synes, at en dyb stemme signalerer ro og omtanke. Jo højere, stemmen bliver, jo mere bliver den tolket som hysterisk og panisk. Og din gruppes medlemmer ser jo også ud til at synes om din stemme, som den er :-)
Avatar billede milter Ekspert
22. juni 2020 - 17:55 #4
Undskyld, men jeg kan ikke dy mig :-)

Mikrofoner optager den lyd, som rammer dem. Til dyre, professionelle optagelser benyttes mikrofoner, som koster tusinder af kroner, men indbyggede mikrofoner i mobiltelefoner eller webcams kan også bruges, når coronaen sætter grænserne. Se og lyt til ét af eksemplerne herunder på den opfindsomhed, som professionelle musikudøvere måtte ty til for ca. to måneder siden. Musikvideoen indeholder både dybe og meget høje toner:

https://www.facebook.com/satiregruppenMAGT/videos/706063976808338/UzpfSTEwNzUxMzAwMjk6MTAyMTg1NjE3MDM0NDg1NDk/
Avatar billede jcr18 Professor
22. juni 2020 - 19:34 #5
Super. Jeg gemmer dink link.