Avatar billede Rockingaffair Praktikant
14. juli 2020 - 21:32 Der er 3 kommentarer

Pc start ikke op

Hej

Når jeg trykker på powerknappe så drejer CPU blæseren en gang rund og så sker der ikke mere

Har prøvet at skifte psu men hjælper ikke hvis jeg holder power knappen inde så køre pc ind til jeg slipper

Hvad kan jeg gøre hvad er galt

Mvh Dan
Avatar billede puren Ekspert
14. juli 2020 - 22:05 #1
hvad har du gjort mellem sidste gang den virkede og nu??
hvad har du prøvet for selv at løse dit problem??
og der er mange andre spørgsmål der kunne være lækkert at vide hvis vi skulle have en change for at hjælpe dig men du gad ikke bruge sølle 10 min på at udforske det,

så hvorfor skal jeg bruge 10 min på at hjæpe dig??
Avatar billede Rockingaffair Praktikant
14. juli 2020 - 22:30 #2
Som sagt så har jeg skifte psu for at se om det hjalp uden held

Har haft strøm slået fra og hafte det lille batteri Ud og sat et ny i efter 5 min men den gøre stadig det sammen

Har lige prøvet med en anden power knap for at se om det havde nogle effekt men heller ikke

Den starter kun hvis man holder holder powerknappen inde så snart man slipper så så slukker den
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
15. juli 2020 - 00:06 #3
Hej Rockingaffair!

Jeg har kigget lidt på nettet om hvad der kan være galt, da jeg er ret sikker på at det er et kompenent på dit motherboard der er stået af.

Jeg fandt en side fra superuser.com's forum, som egentlig handler om noget andet.
Spørgeren vil vide hvor meget strøm der er i kablerne, men det beskrives i svar nr. 2 hvordan powerknappen virker... (svaret med diagrammet)

https://superuser.com/questions/1301067/how-much-electricity-is-there-in-the-power-switch-button-cables

Jeg er ret sikker på at din BJT transistor er død.