Avatar billede puren Ekspert
22. juli 2020 - 19:00 Der er 8 kommentarer

HP Instant Ink service

hey

nogle der bruger denne service?? https://instantink.hpconnected.com/dk/da/l/

hvis man ikke printer for meget så er gratis jo en god pris men når noget er for godt til at være sandt plejer det også at være det,

så hvis du ikke køber et produkt/service så er det som regel fordi du er produktet/servicen.
så hvad sælger de af mig??

slevføglige kommer jeg nok til at skal give dem adgang til min printers anonyme data(hvor anonymt det så er, er en anden snak)
og så er det et plus for dem at jeg kun vil bruge original blæk og ikke kopi blæk som måske giver min printer et år eller 2 mere i levetid og på den konto vinde de et bedre ry da jeg jo så anbefale en printer hvor denne service kan tilbydes(håber de sikkert)

noget jeg har overset eller andre indspark??
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. juli 2020 - 19:24 #1
Der er flere producenter såvel hardware- som softwareproducenter der prøver at få kunderne til at gå i nettet, i form at "registrering" af produktet. Dette holder jeg mig personlig langt fra, for én ting er sikker: de gør det ikke for kundernes skyld.
Det er dog ikke alle producenter der er lige aggressive i deres markedsføring.
Mange af dem tænker kun på tre ting: penge, flere penge og endnu flere penge.
Avatar billede kurt54 Ekspert
22. juli 2020 - 20:43 #2
Gratis - tjah hvis du ikke bruger den - men printer du 115 sider en måned bliver den 100kr. Jeg ville aldrig hoppe på et sådan abonnement.

Om printeren holder et år eller mere med organalt  blæk ? Økonomisk bruger vi langt mere på forbrugsstoffer end på selve printeren - det jeg har sparet på prima uroginalt blæk kan jeg købe flere printere for.
Avatar billede puren Ekspert
22. juli 2020 - 21:23 #3
#2 printer du 115 sider på en mdr har du jo så valgt forkert abb. men hvis vi tager udgangs punkt i 13 pr md. med en billig printer til 300kr fra bilka eller noget og 500 ark papir til 25kr
så koster det mig 325kr for en komplet løsning som mindst holder i 2 år og giver mig max 312 udskrifter med fave til en pris på 1kr og 4 øre pr. stk. og kan printeren holde 3 år ender jeg på 69 øre pr udskrift med farve. med i disse beregninger er der ikke indberegnet strøm men så dyr er en printer jo heller ikke i drift.

spørgsmålet var nu om hvor meget af mig selv jeg giver til HP for gratis blæk
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. juli 2020 - 21:38 #4
#3 Jeg sætter ikke flueben ved "accepter" når der er tale om om producenter ønske oplysninger. Værst er det hvis man skal fravælge at skulle give oplysninger (aktivt fravalg) - er der tale om at man aktivt skal tilvælge at give oplysninger, virker det straks mere reelt.
Men én ting er sikker - de skal ikke snage.
24. juli 2020 - 17:58 #5
Du giver dem din loyalitet.
De ved hvor du bor.
De ved hvordan din printer har det.

Det er i bund og grund en win win for kunderne og HP.
Taberen er Bilka, Brugsen, den lokale Boghandel m.fl. samt diverse transport firmaer.

Jeg kan komme med en lang liste af fordele for HP og dig.

Mht. til registrering.
Jeg registrerer altid mine produkter, og har aldrig oplevet misbrug.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. juli 2020 - 18:44 #6
#5 Du skriver
"Mht. til registrering.
Jeg registrerer altid mine produkter, og har aldrig oplevet misbrug

Det er jo kun positivt at du har det indtryk.

Men store firmaer - ingen nævnt, ingen glemt - gør det kun for deres egen skyld, og ikke mindst for pengenes skyld.
Derfor registrerer jeg ikke hverken hardware eller software.
24. juli 2020 - 20:29 #7
@#6. Ja det handler om penge. Det gør det for alle, for store som små, og for dig og mig. Sommetider er de store de værste, og sommetider er de små værst.

I forbindelse med registrering. F.eks. en Printer.
F.eks en med 3 års garanti.
Hvornår gælder din garanti fra? - Det gør den fra faktura dato, eller bon med serie nr. på.
Producenten kender produktions dato, men de kender ikke faktura dato.
Hvis din maskine går i stykker inden for 3 år efter produktions dato. Du ringer og fejlmelder den, de slår op på s/n, der er garanti på ingen problem, det bliver fikset.
Nåja. de skal lige bruge tid i (herunder din tid), på at få dig oprettet i systemet.
Havde du oprettet dit produkt, så var du registreret. Det skal du selvfølgelig også bruge din tid på, men ikke på et tidspunkt hvor du helst bare vil have den fixet hurtigst muligt.

Men hvad nu hvis den går i stykker, mere end 3 år efter produktions dato, men mindre end 3 år efter faktura dato?
Så skal de til at bede dig om at dokumentere, at den er under garanti.
De ved jo ikke hvornår den er solgt til dig, det får de ikke at vide af forretningen.
De skal bruge mere tid, du skal bruge mere tid, det forsinker din fejl udbedring.
Er den registreret, skal I ikke bruge tid på det, I kan gå direkte videre til fejl udbedring.

Fejludbedring. Arhh. Der skal jo lige noget diagnose på, tjek af firmware og drivere, fejlsymptomer, fejlkoder evt. indsendelse af logs.
Ville det være nemt for kunden, hvis maskinen selv sender alt dette til producenten?
Ville det være nemt for kunden, hvis producenten kontakter kunden. og fortælle at de har fået en fejlmelding, og at reservedel 5 skal skiftes, og spørger om du selv vil skifte den, eller om du vil have en teknikker på besøg?

Det er i høj grad et spørgsmål om penge. Besparelser i supporten, gode kunde oplevelser, som kan medføre gensalg og anbefalinger.

Hvad nu hvis du ikke får fejl under garantien, så kender de dig jo, og det er bare at tilføje et nyt serie nummer til din profil.

Det bliver så også brugt til at forsøge at sælge en garanti forlængelse. Ja det er en mail og hvad så?
Og ja, det kan misbruges til at spamme dig med reklamer, men det kan du jo melde fra.

Jeg tror på mine egne påstande, og vælger den vej.
Jeg har fuld respekt for at du uenig, og vælger en anden vej, det er blot argumenter for min tro.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. juli 2020 - 20:46 #8
Ja jeg kan melde reklamer fra - men det er nemmere helt at undgå disse reklamer ved ikke at give dem oplysninger. I øvrigt er det heller ikke alle firmaer der respekterer et nej.