Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2020 - 10:41 Der er 9 kommentarer

Computer vil ikke starte

Hejsa.

Jeg har et problem.....
Igår aften sad jeg og spillede da min computer lige pludeselig bare slukkede.
Jeg prøvede så at tænde den igen, men ingenting skete.
Jeg prøvede at pille strøm fra den her i nat men den vil stadig ikke tænde her til morgen.

Som sagt så sad jeg og spillede og lige pludeselig slukkede computeren. Der var ingen mærkelig lyde eller bluscreen computeren slukkede bare ligesom at strømmen forsvandt.
Jeg kan se at computeren for strøm da der er forskellige lys på bundkortet som lyser.
Når jeg trykker på tænd/sluk knappen sker der intet, ingen fans der starter eller lyde lidt ligesom at computeren ikke er sat til strøm men som sagt så får computeren strøm....

Jeg er ikke det store computer geni så jeg håber nogen her inde kan hjælpe mig.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. juli 2020 - 11:09 #1
Prøv når du har Strømstikket fjernet at holde startknappen inde i 30.sec. Derefter tilslut strømmen ige og prøv om der sker noget? Ellers kan  der være flere grunde Bl.andet  strømforsyningen der har mistet en af spændingerne
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2020 - 11:11 #2
#1
Det prøvede jeg her til morgen at holde knappen nede.
Hvis du den har mistet en af spændingerne hvad gør man så??
Avatar billede poko1 Ekspert
26. juli 2020 - 11:15 #3
Så er der kun en ting En ny! Men der kan jo også være fejl på Bundkortet.
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2020 - 11:24 #4
Okey.
Computeten er købt ved mm-vision i januar 2019 så jeg har stadig muligheden for at få dem til at se på den, men havde håbet der måske bare lige var et quick fix 😀
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2020 - 11:29 #5
Du kan prøve følgende med strøm taget af.
Pil det store 20/24 pin stik af på bundkortet. Find den grønne ledning på stikket til forsyningen og en sort modsat. Udret en papirclips eller lignende ledende genstand og put i den grønne og en af de sorte. Sæt strøm på din forsyning. Sker der intet er din forsyning død. Kører den derimod kan man tjekke om den har alle spændinger me d et voltmeter
Mellem orange og sort skal der være 3,3 volt.
Mellem rød og sort skal der være 5 volt
Mellem gul og sort skal der være 12 volt.
Afviger spændingerne ud fra dette er din forsyning også defekt
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2020 - 12:04 #6
Læser nu #4 og vil derfor trække mit tip #5 tilbage da der er reklamation på den.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2020 - 12:24 #7
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2020 - 12:33 #8
Jeg vil prøve at kontakte mm-vision imorgen.
Tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2020 - 12:36 #9
Velbekomme. Skriv gerne tilbage hvad i kommer frem til :-)