Avatar billede ranni Forsker
09. august 2020 - 09:52 Der er 12 kommentarer

Bluetooth forbindelse

Hej.
Jeg afspiller megen musik og radio på min PC og via Bluetooth sendes lyden til min Marantz radio / stuehøjtalere.
Der rigtig mange udfald (total stilhed) i 1-2 sec.
Kan jeg gøre noget forkert ( ja, det gør jeg tit :-)  )
Avatar billede INK Ekspert
09. august 2020 - 10:25 #1
Hvor stor afstand har du mellem din pc og din radio. Bluetooth virker jo bedst over korte afstande.
Kan også være en for gammel udgave af bluetooth, se dette
https://www.avxperten.dk/blog/bluetooth-guide/

Men først ville jeg forsøgsvis placere pc og radio tættere ved hinanden for at teste.
Avatar billede kurt54 Ekspert
09. august 2020 - 10:56 #2
prøv også at fjerne andre bluetooth enheder nær radio PC - evt slukke dem - det være sig telefon eller andre enheder - bruges der dongle i en eller beggge enheder prøv at ændre placering med usb forlænger kabel.
Avatar billede ranni Forsker
09. august 2020 - 11:55 #3
Tak.
Jeg har kun 3-4 m fra PC til Marantz og ingen møbler.
Dog en marmor bordplade dog ikke i direkte linie , jeg aner ikke om den evt. kan reflektere signaler. ???
Jeg har jeg har par Bluetooth højtalere 50 cm fra PC, dem vil jeg prøve at aktivere næste gang, jeg bliver liftet til min rullestol.
Man kan vel ikke up-date Bluetooth enheder. ???
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2020 - 12:02 #4
Jeg havde forstyrrelser i et Bluetooth signal. Den skyldige var en mobil telefon med Bluetooth, som lå for tæt på modtagen.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
09. august 2020 - 16:16 #5
Hvis du har 2.4ghz wifi via din router, så kan bluetooth-signalet også blive påvirket, af de enheder der bruger WiFi, hvis de er i nærheden af PC'en og/eller højttalerne.

Der er efterhånden meget trafik på lige præcis de mhz, som bluetooth og 2.4ghz bruger. Selv en mikrobølgeovn påvirker signalet.
Avatar billede ranni Forsker
12. august 2020 - 09:31 #6
Tak for alle jeres råd.
Jeg har afprøvet alle uden forskel.
Jeg spiller radio via Audials One.
Min 5 Ghz lampe på router blinker hele tiden.

I aftes gik lyden helt agurk.
Jeg målte TDC hastighed , kun 17 download  ,upload 30 (SIM i router er TDC)
Her til morgen 87 download  40 upload , men perfekt lyd uden udfald i nu 1/2 time.
Avatar billede ranni Forsker
12. august 2020 - 10:03 #7
1. udfald ved 45 download og 27 upload.
Måske er det TDC udfald ???
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2020 - 17:00 #8
Det er også et spørgsmål om, hvor gammel din router er.
Jeg havde nogle udfald fra nettet. ringede til yousee, som mente, at det skyldets, min router var for gammel, så de sendte mig den nyeste model, og det hjalp.
Så hvis din router er mange år gammel, kan det være et problem.
Min nye router ser sådan ud: https://ibb.co/Bj0GV0V
Avatar billede ranni Forsker
14. august 2020 - 11:29 #9
MIn Router er en ASUS  1/2 år gammel og er ikke en de billigste.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2020 - 15:32 #10
Måske skulle du spørge teknikkerne hos yousee, om din router er den optimale, eller om de skal sende dig deres sidste nye router?
Avatar billede ranni Forsker
14. august 2020 - 16:07 #11
Nu tror jeg ikke en døjt på noget fra TDC.
I mit sommerhus etablerede de fast forbindelse.
I mange måneder skændtes jeg med TDC, det var mine PC èr Router og Ipads , der var noget galt med.
Efter mdr. palaver på Trustpilot fik jeg alle penge tilbage og fik så fiber.
Så fejlede mit udstyr intet.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2020 - 19:24 #12
Ok, ja det var jo en sur oplevelse. :-)