Avatar billede Stenbideren Juniormester
10. august 2020 - 12:32 Der er 46 kommentarer

Win 10 kan ikke logge på

Min MEDION stionære PC vil kun komme til skærmsiden hvor jeg skal logge på med password, men feltet til Logon vises ikke. Der er på skærmen kun billede og dato og klokke og så ikon for WiFi netværket, der åbenbart er OK. Mus og tastatur er tændt men ses ikke på skærmen
Jeg har for 3-4 uger siden opdateret Win10 men synes der er lidt koks i det. Versionsnummeret kan jeg jo ikke se nu, men jeg vil gerne have 1903 som kører fint på min bærbare.  Hvis det lykkes mig at starte op kan jeg vel genstarte Win eller reparer eller hvad det nu hedder????

Min bærbare virker fint så trådløs er i orden. Jeg har prøvet at starte og slukke et utal af gange. Skærmen kan kun slukkes ved at slukke for strømmen!
Med venlig hilsen og tak  Stenbideren
Avatar billede poko1 Ekspert
10. august 2020 - 13:52 #1
Kommer den ikke frem når du trykker på enter?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2020 - 13:59 #2
Hvis du har opdateret til den nyeste version af Windows 10 så kunne jeg frygte du ikke lige kan gå ned på 1903 uden at lave en installation fra bunden af hvor du mister både programmer men også private filer. Jeg tror din pc bøvler med 2004 versionen. Men måske Poko1 har erfaringer med dette?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2020 - 14:00 #3
Man kunne jo også prøve 1909 versionen. Jeg oplever de færreste har problemer med denne version.
Avatar billede Stenbideren Juniormester
10. august 2020 - 14:19 #4
Jeg har klikket på Enter og alt andet, intet virker, og jeg kan jo ikke komme i Start og indstillinger hvis den ikke vil åbne
Tak for jeres forslag, håber I vil fortsætte
Avatar billede poko1 Ekspert
10. august 2020 - 14:30 #5
Grunden til mit spørgsmål Jeg fik en ACER ind idag der har denne skavank
https://ibb.co/m9ZsGSr
Efter enter!
https://ibb.co/2tkFr0p
Avatar billede poko1 Ekspert
10. august 2020 - 14:34 #6
Prøv at lave en Reparation Indsæt et installations medie
vælg set up og efter valg af sprog vælg Reparer.
https://ibb.co/BBmKDJT
Avatar billede Stenbideren Juniormester
10. august 2020 - 15:55 #7
Jeg har en USB stick med noget der hedder PURAN Recovery.  Må man sætte klip af de to klip af indholdet her??? Jeg ved ikke hvad jeg skal starte med at klikke på, og har ikke gjort noget endnu???
Avatar billede Stenbideren Juniormester
10. august 2020 - 16:02 #8
Der sker intet når jeg klikker på enter, og jeg har prøvet med forskellige mus, skærmen er den samme til jeg slukker på PC'en.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. august 2020 - 16:10 #9
Du skal have en USB med Windows 10 installations medie på og så vidt jeg husker skal du holde F2 tasten nede under opstarten! og så vælge USB Setup
kan hentes her tryk på Download værktøjet nu!
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Husk at vælge til en anden Computer!
https://ibb.co/mFfNrTK
Avatar billede poko1 Ekspert
11. august 2020 - 11:03 #10
Kommer du videre?
Avatar billede Stenbideren Juniormester
11. august 2020 - 11:36 #11
Til 22661 og Poko1 , mange tak. Jeg er ikke kommet videre, men min mus virker ikke når jeg står på den "Startside" som kommer frem ved sttart. Jeg har screenprints af skærmen, men kan jeg vise dem her???
Jeg er 86 år og ikke for smart, og så er jeg lidt bange for at bruge de to USB sticks jeg har haft liggende, jeg husker ikke hvorfra. De hedder begge:  ESD-USB men mon jeg kan sætte dem i maskinen ???  Og er der ikke noget med at man skal trykke på  F"  eller F8    eller F12  SAMTIDIG med at man trykker på Startknappen på PC' en  ???????
Kan jeg vise jer indholdet af USB'erne her????
Avatar billede poko1 Ekspert
11. august 2020 - 11:42 #12
tryk på start upload og når du ser en miniature så vælg kopier og bekræft! Nu ligger det i udklipsholder og kan indsættes her.
https://imgbb.com/

Prøv andre porte til musen.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. august 2020 - 11:46 #13
Du kan godt vise indholdet her men du kan ikke bruge det til at reparere med! Med mindre det er en recovery til denne pc.
Avatar billede Stenbideren Juniormester
11. august 2020 - 12:28 #14
N1RgPJY    dette er i udklpsholder  (Win+V), men kan da ikke bruges til noget,  jeg må klumre!!!  Undskyld
Jeg laver screenprint og lægger på skrivebordet og så trækker over i mailen, men HER virker det ikke?????
Avatar billede Stenbideren Juniormester
11. august 2020 - 12:28 #15
Skal lige på hospital kommer tilbage om et par timer  hilsen Jens
Avatar billede poko1 Ekspert
11. august 2020 - 12:51 #16
hvis du tager et  screendump skal det jo først gemmes iet billed program og derefter sættesind i https://imgbb.com/
hvis du bruger klippeværktøjet kan du gemme direkte!
https://ibb.co/wzg50F8
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2020 - 15:47 #17
ESD-USB lyder for mig som om det er et installations medie til Windows 10.
Men hvor gammelt det er kan man jo ikke vide uden man ser på egenskaberne på filerne.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. august 2020 - 16:06 #18
ESD-USB  er et installations medie fra Microsoft
her et download fra 27. Juni
https://ibb.co/nwY9JgD
Avatar billede Stenbideren Juniormester
11. august 2020 - 16:34 #19
Kære Poko1.    Er der nogen mulighed for at jeg kan skrive til dig fra min gmail, for det her g¨år ikke. Du sender en del link, men når jeg har åbnet dem er jeg ikke klar over hvad jeg skal gøre ved dem, OG< SÅ kan jeg ikke gå tilbage men må gå ud i min mail og lukke op for CWorld igen.
Jeg er da ret god til Gmail, men det her går over min forstand og langt ind i præstens.
min adresse er
jensgibe@gmail.com
Er det meningen at jeg skal kunne trykke på en F-knap mens jeg starter??? Og skal "det" så selv kunne få gang i PC'en så jeg kan komme ind i Instillinger???
Avatar billede Stenbideren Juniormester
11. august 2020 - 16:38 #20
Jeg kan trække filr fra skrivebord ind her på "skrivepladen" men det forsvinder når jeg trykker på opret
Avatar billede Stenbideren Juniormester
11. august 2020 - 16:40 #21
Hvis du opgiver mig kan jeg da helt sikkert godt forstå det    hilsen Jens
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2020 - 16:52 #22
Hej Jens.

Har du backup af dine private filer og evt også koder til programmer du evt. har købt?
Avatar billede poko1 Ekspert
11. august 2020 - 16:54 #23
Har du prøvet at bruge Klippeværktøjet??
hent Klippeværktøjet ned at skrive Klippeværktøj i søg
Højreklik på filen og opret genvej så har du det på skrivebordet.
https://ibb.co/3pDkp2W
P.S. jeg sætter aldrig min mailadresse offentlig.
Avatar billede poko1 Ekspert
11. august 2020 - 17:07 #24
Her en billed vejledning.
https://ibb.co/5jJzGH7
Avatar billede Stenbideren Juniormester
11. august 2020 - 17:40 #25
Til 220661    Jeg har masser af USB og en Extern HD og en bærbar PC, så jeg mener ikke jeg kan miste noget hvis jeg bare ku' slå den PC igang. Jeg har jo også to USB som måske er Win 10 ????
Til Poko1, jeg har klippeværktøj og Fast Stone Capture og kan bruge det alle steder BARE IKKE HER TIL COMPUTERWORLD.  Jeg kan ikke sætte noget ind????
MIne mus virker ikke på den stationære, men godt nok på min stationære når jeg prøver at bytte rundt.
Men når Stationær IKKE vil lade mig logge on, kan maskinen vel sagtens ikke rgistrere musen eller tastaturet??????
Avatar billede poko1 Ekspert
11. august 2020 - 17:55 #26
Du skal jo downloade et nyt medie på et USB Nøglen på den PC der kører
når det er gjort sætter du den i en USB port på den stationære trykker på tænd  og den taste hvor du kommer til setup. Du kan eventuelt se hvilken lige når du har startet nede i venstre hjørne.
Avatar billede Stenbideren Juniormester
12. august 2020 - 08:56 #27
De  to usb stick jeg har er fra 2018 og 2019.
Skal jeg sætte en af dem ind , og derpå starte PC'en ???
Hvornår skal jeg trykke (flere gange??) på Hvilken F-tast???

Som I ser har jeg hørt og læst noget om det, men ved ikke hvad der er rigtigt

Igen tak for jeres tålmodighed  jens
Avatar billede poko1 Ekspert
12. august 2020 - 09:15 #28
Lige når du starter ser du så nogle meddelelser nede i venstre hjørne på skærmen??
Læg mærke til at det kan være andre taster du skal bruge!
https://ibb.co/db8LHJg

Du er sikkert nødt til at have nyeste Windows version på USB Stilkene.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. august 2020 - 09:25 #29
Hvis du bruger Screenshot så sæt det ind i Paint og giv det et navn.
https://ibb.co/qm7Hgwz
Avatar billede Stenbideren Juniormester
12. august 2020 - 09:54 #30
Har nu prøvet med begge to Stiks. Samme resultat, jeg får det samme på skærmen.
Ingen mulighed for logon  dato  og Netværksikon.
Og så har jeg prøvet at lave billede af skærmen så I kan se den, med Klip, FSCapture og gemt det fra Paint på skrivebordet. Jeg har derfra trukket det og kopieret det og indsæet, men det er lige meget hvad jeg gør. Billedet vises, men når jeg går tilbage for at se om det er kommet herover i indlægget er der intet????
Avatar billede poko1 Ekspert
12. august 2020 - 10:04 #31
Sig mig læser du ikke hvad jeg skriver???
Du skal lave et nyt Windows 10 installations USB Med version 2004 ellers trækker jeg mig når du alligevel ikke følger anvisninger!

Fra #9
Du skal have en USB med Windows 10 installations medie på og så vidt jeg husker skal du holde F2 tasten nede under opstarten! og så vælge USB Setup
kan hentes her tryk på Download værktøjet nu!
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Husk at vælge til en anden Computer!
https://ibb.co/mFfNrTK
Avatar billede Stenbideren Juniormester
12. august 2020 - 10:35 #32
Jeg er  nu i fuld sving, 20% downloadet.  Men jeg har været tung dykker (hjelmdykker) i 40  år og har nok fået vand i hovedet, så jeg bliver nemt forvirret af alle de forskellige downloads og forklaringer. Jeg er glad for at du har holdt ved så længe og håber på at det nu går. Jeg printer næsten alt ud, så nu har jeg et utal af sider at holde styr på.
Jeg håbede først på at jeg bare kunne sætte en af mine sticks ind og så finde ud af hvad for en F-tast der skal trykkes på??? Men nu prøver jeg så "din", men mon det er F2???  Hvis ikke den virker skal jeg sikkert slukke og starte op igen med en anden F-tast?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2020 - 10:39 #33
Jeg vil da håbe det hjælper med en frisk installation af 2004. Hvis ikke det  gør det skal du samme tur igennem med en ældre version. Jeg håber det er 2018 USB du har slettet
Avatar billede poko1 Ekspert
12. august 2020 - 10:40 #34
Som jeg skrev kunne det sagtens være andre taster du skal bruge
og på billedet viste kun hvordan  det kunne se ud men ikke engang dette får jeg svar på.
Avatar billede Stenbideren Juniormester
12. august 2020 - 11:05 #35
Jeg har nu sat "den nye" stik ind, startet trykket mange gange på F2, no dice, samme  resultat.
Jeg åbnede den for at se om der var kommet de ca. 3 GB over, men åbnede ingen af filerne. Bare satte den i PC'en.
I et mailprogram kan jeg da bare kopiere eller trække billede fra Mappe eller skrivebord og ind i mailen (eller vedhæfte)
Hvorfor kan jeg ikke i Compworld???  Så ku' jeg jo vise dig hvad der er på min skærm eller på min usb osv.???
Avatar billede poko1 Ekspert
12. august 2020 - 11:14 #36
Det er jo nok fordi du ikke læser det jeg har skrevet og vist på Billeder Jeg har vist dig flere metoder til at indsætte et billede her både med Klippeværktøj og med Paint men du bruger det jo ikke og hvis du eventuelt som du skriver har prøvet med dine USB  2018 og 2019 Så må du jo vide hvordan du starter op ELLER???
Jeg er 77 år så jeg tror ikke det har nogen betydning!
Jeg har undervist i en del år og Vi brugte overhead indtil vi fik PC Monitor
Fordi billedforklaring viste den største effekt!
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2020 - 12:15 #37
#35 prøv at trykke på F9 F12 og måske Del tasten skiftevis lige efter du starter pc op med USB indsat. Får du så en boot menu du kan vælge den USB Pind?
Avatar billede Stenbideren Juniormester
12. august 2020 - 12:40 #38
Jeg har prøvet dem alle tre og klikket ca 1 sekund pause 1 sek og så igen hver 1 sek

Stadig ikke muligt at logge on

Hvorfor kan jeg ikke vise jer hvad der er på min ESD USB sytick nu?????
Avatar billede poko1 Ekspert
12. august 2020 - 12:48 #39
Jeg giver op
man prøver jo ikke hverken Klippe værktøj  og indsætte i https://imgbb.com/
eller Screenshot og indsætte i samme.
Avatar billede Stenbideren Juniormester
12. august 2020 - 13:05 #40
Du viser mig jo billeder som ligger på en fil på nettet, men hvordan gør du det. Jeg har jo altid bare "kopier" 0g "indsæt"  eller trukket foto ind i teksten, det andet har jeg vist aldrig brugt

https://ibb.co/qm7Hgwz

Jeg har nu 7 liggende på mit skrivebord men kan ikke få nogen ind i dette her.!!
Når jeg trækker det ind her, bliver det vist, men det bliver her ikke. Det forekommer mig MEGET kompliseret.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2020 - 14:24 #41
Når du bruger F tasterne så skal der komme en boks op hvis det er aktiveret fra bios af.
Men som poko1 er inde på så tror jeg ikke vi kan få dig i mål. Du bliver nødt til at have en it kyndig ved din pc der kan hjælpe dig med dette problem.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. august 2020 - 14:45 #42
sidste indput.
1. https://ibb.co/TwpQYj6
2. https://ibb.co/WgyTw1d
3. https://ibb.co/Mk0Shzb
4. https://ibb.co/NTpThLT
resultat!
5.-https://ibb.co/Cz9JjZk
Avatar billede poko1 Ekspert
12. august 2020 - 15:02 #43
Avatar billede Stenbideren Juniormester
12. august 2020 - 15:39 #44
Jeg takker for jeres indsats og må indrømme at jeg opgiver. Men jeg har stadig ikke fattet hvorfor jeg skal bruge jeres kompliserede måde at få vist billeder og screenprints på?  Er det CompWorld der forlanger det????
Jeg undskylder mine tåbelige spørgsmål og takker for jeres hjæl igen.  Med venlig hilsen  Jens G
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2020 - 16:56 #45
#44 Nej det forlanger de ikke. Men det er den eneste måde man kan dele billeder på her på Eksperten.
Der er selvfølgelig andre sider der kan det samme. Men fremgangsmåden er den samme.
Vi er jo, af gode grunde, jo ikke på dit netværk så vi kan dele dine billeder som du mener vi skal kunne gøre. Og det skal vi heller ikke være.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2020 - 18:15 #46
Jeg hopper af tråden her.