Avatar billede cht22 Professor
20. august 2020 - 09:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Generere pdf dokument med php side

Jeg kan ikke få dette til at virke, hvis jeg bruger querystring

$timer = microtime(true);
$timer = str_replace(".","_",$timer);

exec("\"c:\\pdf-dokumenter\\Weeny Free HTML to PDF Converter\\bin\\wkhtmltopdf.exe\" http://10.20.30.250/lokalt/opstil/show_partno.php?mode=print_pdf&partno=123&machine=2 c:\\temp\\print\\temp_vejledning_".$timer.".pdf");

Det virker hvis man bruger denne, men jeg vil gerne have mulighed for at vælge specifikke varer og maskiner, hvordan får jeg løst dette?

exec("\"c:\\pdf-dokumenter\\Weeny Free HTML to PDF Converter\\bin\\wkhtmltopdf.exe\" http://10.20.30.250/lokalt/opstil/show_partno.php c:\\temp\\print\\temp_vejledning_".$timer.".pdf");

Jeg har prøvet om man kunne overføre informationen med en session, men det kan man ikke.
Avatar billede ejvindh Ekspert
20. august 2020 - 16:47 #1
Jeg tænker måske du skal skrive lidt mere, hvis du skal have hjælp. Vi kan jo ikke se, hvad der ligger på den IP-adresse, som du henviser til, og hvilke fejlmeldinger, du modtager.

Frembringer de to links hver især fuldgyldige html-sider? I hvilken forstand virker det ikke?
Avatar billede cht22 Professor
20. august 2020 - 17:43 #2
Der kommer ikke nogen fejlmeddelelse, der bliver bare ikke genereret noget pdf dokument hvis jeg i URL bruger ? og angiver hvilken vare og maskine. Som vist ved første exec.

Ved andet exec bliver der genereret et PDF dokument og jeg kan også godt i PHP filen definere en bestemt vare og maskine så jeg tror ikke der er nogen fejl i PHP filen show_partno.php, som henter fra en MySQLi database og vælger vare ved at bruge $_GET['partno'] og det samme med maskine.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
21. august 2020 - 07:29 #3
Du kunne prøve https://mpdf.github.io/
Det ret simpel og nemt at anvende.
Man koder en side i HTML/CSS og generere denne til en PDF.
Smid en ob_start() omkring koden og gem resultatet i variablen $HTML_KODEN_HER.
Anvend så funktionen nedenfor og generer koden. Der er også vejledning på siden jeg linker til ovenfor.
$mpdf->WriteHTML($HTML_KODEN_HER);
Avatar billede Rune1983 Ekspert
21. august 2020 - 07:30 #4
Hov skrev lidt forkert. Skulle stå.
"Anvend så funktionen nedenfor og generer PDFen."
Avatar billede ejvindh Ekspert
21. august 2020 - 08:45 #5
Jeg tror også mere, jeg ville gå efter Rune1983's strategi, havde det været mig. Hvis du af en eller anden grund helst vil bruge din egen løsning, så kunne du som en test prøve hvad der skete, hvis du bruger $_POST i stedet for $_GET -- for så slipper du jo for at have parametre i din URL, hvilket måske er grunden til at exe'en fejler...
Avatar billede cht22 Professor
21. august 2020 - 10:52 #6
Mange tak for jeres beskeder. Jeg har valgt at oprette en ekstra tabel i databasen, hvor jeg gemmer information om hvilke pdf dokumenter, der skal genereres, som slettes igen. På den måde ved show_partno.php hvilken vare der skal vises i pdf dokumentet.