Avatar billede p.schoet Novice
27. august 2020 - 14:27 Der er 14 kommentarer

Hvilken VPN-udbyder bør jeg vælge?

Hej!

Jeg er på udkig efter en VPN, men jeg kan ikke helt gennemskue, hvilken der er bedst. Jeg kan se, at der er mange delte meninger på området.

Jeg skal primært bruge den som en ekstra sikkerhed, når jeg bruger offentlige wifi, men den skal også gerne fungere godt til streaming (Både Netflix USA i Danmark og TV2 Play i udlandet engang i mellem).

Hvis der findes en gratis VPN, der kan klare overstående ting, vil det være helt perfekt, men jeg også villig til at betale for det, hvis det ikke er muligt.
Avatar billede torben lind Forsker
27. august 2020 - 14:40 #1
Hej p.schoet.Jeg har som du skiver også engang imellem brug for en VPN,men ville ikke betale for den hvis muligt,jeg fandt URBAN VPN der er ganske gratis og fint dækker det behov jeg har.Du kan prøve at se om det kunne være noget for dig
Avatar billede kurt54 Ekspert
27. august 2020 - 14:55 #2
Hola-like P2P-type VPN (you share your resources with others)

citeret fra:

https://www.techradar.com/reviews/urban-vpn

jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal synes om det !
Avatar billede bvirk Guru
27. august 2020 - 18:29 #3
Jeg ved det er problematiserende men synes ønsketænkning skal have en modvægt

https://www.youtube.com/watch?v=FMScV1Mkaok
Avatar billede Slater Ekspert
27. august 2020 - 19:05 #4
#3: Den video handler udelukkende om at bruge VPN til anonymitet, men opretter nævner jo ret tydeligt at det skal bruges til sikkerhed over offentlig wifi og streaming fra udlandet, hvilket begge er fuldt valide grunde til at bruge en VPN.
Faktisk nævner han ved 6:50 i videoen netop disse to scenarier som gode grunde til at bruge VPN.
Avatar billede Tech-Jesper Novice
28. august 2020 - 03:59 #5
Der findes flere gode VPN. Vælg den der passer til dit behov. Når man skal på skiferie og gerne vil se film og alt det på dansk eller tjekke ind på bet. Så er det vigtigt at have en VPN.
http://www.skier.dk/
Avatar billede protona Novice
28. august 2020 - 10:34 #6
Jeg vil anbefale dig at gå langt uden om de gratis VPN-udbydere, hvis du vil gøre dig forhåbninger om at kunne streame med dem. De tjenester der ikke koster noget er nemlig aldrig hurtige og stabile nok til en god streamingoplevelse. Du skriver også at du gerne vil kunne se Netflix USA, og det er efterhånden de færreste der kan det. Netflix prøver nemlig hele tiden at begrænse brugen af VPN-tjenester ved at blokere for deres servere.

Hvis jeg skulle nævne en VPN der lever op til alle dine krav må det bliver ExpressVPN. Den er både sikker, hurtig og god til Netflix. ExpressVPN bliver også stort set altid kåret som den bedste VPN. Læs evt. bare her:

https://global.techradar.com/da-dk/vpn/de-bedste-vpn-losninger
https://vpnlab.dk/vpn/
https://www.cnet.com/news/best-vpn-service-for-2020-expressvpn-surfshark-nordvpn-and-more/

Prisen er dog desværre rimelig høj på ExpressVPN – tror den ligger på lidt over 80 kr.

Og lige en sidste ting. Husk at du ikke længere behøver en VPN for at se TV2 Play i EU. EU har nemlig pålagt alle streamingudbydere at åbne op for alt indhold i hele EU. Men det hjælper selvfølgelig ikke hvis du rejser udenfor EU :)
Avatar billede p.schoet Novice
28. august 2020 - 11:02 #7
Tak for alle jeres svar! Jeg ville gerne gå med Express men synes måske den er lidt for dyr hvis man ikke betaler for meget lang tid ad gangen. Er der nogen der har erfaringer med PrivateVPN. Den ser ud til at være en del billigere?
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. august 2020 - 11:17 #8
Browseren Opera har indbygget VPN - skal slås til i indstillinger - men det med at vælge land er der ikke store muligheder for - og hastighedener noget varierende.
Avatar billede 450025 Ekspert
28. august 2020 - 13:26 #9
Jeg bruker Private VPN den er Stabil og fungere helt utmerket - jeg kjøpte 3 års plan og min neste blir også en 3 års Plan
Om jeg lever så lenge - har aldri sviktet for meg hverken med Netflix  eller andre ting Danmark går så det fyker - Sverige også.'
Har brukt den i Norge og nå flere år i Thailand.. Grei Support om noen Problem oppstår.
Express er dyr men den funket ikke her jeg bor Support beklaget dette., den er ikke Stabil  -  jeg gir den 5 Stars uten tvil til Private VPN..
Avatar billede protona Novice
28. august 2020 - 14:59 #10
Jeg har ikke selv erfaring med PrivateVPN men har hørt godt om tjenesten fra andre – så den kan du sagtens give et skud. Jeg kan se at de kører med en 30-dages returret, så du kan altid få dine penge tilbage, hvis den ikke lever op til dine forventninger.
Avatar billede 450025 Ekspert
28. august 2020 - 15:15 #11
Ja godt å sikre seg da har du 2 valg si opp etter 28 dage ok.
Jeg er ikke selger og har0 fortjeneste ved og anbefale den til deg  jeg bare forteller min oplevelse 3 år + 3 År om jeg  lever så lenge.
Avatar billede Uvanga Ekspert
28. august 2020 - 17:18 #12
cyberghostvpn.com
Den har jeg brugt i flere år, til fuld tilfredshed. Ligger også både i top 3 og top 5 i diverse test.
Avatar billede 450025 Ekspert
28. august 2020 - 17:56 #13
Helt rett det du skriv #12 jeg har prøvd flere  - Grunn jeg vil ha Kontakt med hjemlander hver dag - jeg må bare si med PriateVPN så dekker den mitt behov -
og jeg forteller- trådstarter jeg er ikke selger men Brukar.
Men der er sikkert 10 andre som er like gode På VPN.
Et sted må han jo starte da. Kanskje tenke Pris også og der kommer PrivateVPN fnt ut med akseptabel Pris også
Avatar billede p.schoet Novice
30. august 2020 - 20:26 #14
Har nu prøvet privateVPN i et par dage, og den fungerer rigtig fint og stabilt.

I skal have tak for alle gode jeres svar! :)