Avatar billede lurup Ekspert
28. september 2020 - 22:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lave en spørgeskema

Jeg skal lave en spørgeskema til 200 elever

De skal næste være ens som i filen her
https://gofile.io/d/WVrOpM

Hvordan laver jeg det ?
Kunde navn kommer fra en  =LOPSLAG(B6;kunde!$B$1:$C$1153;2;FALSK)
ud fra kunde nr ( det ark skal være i samme mappe som de 200 spørge skemaer)
De forskellige der skal udfylde skemaet skal kunne sætte kryds i skemaet i de 3 kolonner.
Det er vigtig at jeg kan lave om i skabelonen og det ændre sig i alle skemaer.
Avatar billede igoogle Forsker
29. september 2020 - 08:03 #1
hvorfor laver du det ikke i forms ? eller andet spørgeskema system, så kan du få data opfang med det samme.

https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=x8vTmiIlSkqVmpsh0AX7aKHcXh1Ok-9IogYhah26UKxUNEk0RkpDWVFNSTVUWUNFTlpWMk5MRjhDSC4u
Avatar billede Jan K Ekspert
29. september 2020 - 08:16 #2
Enig med #1. Et spørgeskemaværktøj vil være langt bedre og nemmere at håndtere. Udover Forms kan du også bruge Google Analyse, som er ret nemt at gå til og som også opsamler data løbende. Du kan også lave gratis undersøgelser hos SurveyMonkey https://da.surveymonkey.com/.

Skal det være med Excel, kan det godt lade sig gøre, men hvad mener du med at det skal ændre sig i alle skemaer, når du laver om i skabelonen? Det kan vel ikke være efter at de er sendt? Og du læaver vel ikke et skema pr. deltager, men sender det samme til dem alle?

Ellers må du lige uddybe.
Avatar billede lurup Ekspert
29. september 2020 - 11:51 #3
Hej

Jeg bruger google sheet som næsten virker på samme måde som excel. dog er den online og jeg vil kunne ændre tekst eller stavefejl i min skabelon
Avatar billede kurtba Ekspert
30. september 2020 - 21:46 #5
#Hvad kan han bruge det til? Er det bare en reklame. Han har jo ikke spurgt efter en apv hos et firma, men hjælp til selv at lave noget, som handler om noget helt andet.