Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2020 - 17:42 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

HP Color Laser Pro MFP M176n scanner fejl

Jeg har et problem med min laserprinter. Den vil ikke skanne, hverken fra computeren eller direkte fra panelet på selve printeren. Den starter med at skrive kalibrerer og så kommer der kort et billede hvor der står starter scanning, der lukker hurtigt. Når jeg starter printer op og har låg til scanner åbent, kører slæden, men skulle der ikke være lys i det aflange rør under opstart? Jeg har inden nedbrud i går i enkelte tilfælde set scanner med en fejl, hvor jeg bare genstartede printeren. Så vidt jeg husker var fejlen "scanner error 20". Men er i tvivl om det kan være 22 i stedet for. Printeren er en HP Color Laser Pro MFP M176n. Håber der er en der er bekendt med den fejl.
Mvh 220661
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. oktober 2020 - 18:05 #1
Jeg har fundet noget på YouTube, hvor der står "error 22". Måske det kan være en hjælp.

https://www.youtube.com/watch?v=SHvJrN7sZR4
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2020 - 18:11 #2
Tak Erik. Jeg så også selv denne video inden jeg skrev. Jeg skal nok prøve at skille den ad så.
Jeg har jo intet at tabe da den er 6 år gammel.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2020 - 19:30 #3
Hej Erik. Fejlen var ikke lige som på video her, men den ledte mig godt nok i den rette retning.
Jeg pillede et fladkabel af til scanneren, pudsede på kontakt fladerne og rensede med isopropyl alkohol. Og så var der lys i lampen igen :-)
Tak for tippet :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. oktober 2020 - 19:56 #4
Velbekomme og godt det lykkedes :-)
Avatar billede milter Ekspert
14. oktober 2020 - 20:24 #5
Jo, der skal  " være lys i det aflange rør under opstart", selv med låget åbent.

Jeg kender ikke noget til din HP, men der burde sidde en scannerpære/lampe, altså "det aflange rør" som burde kunne udskiftes.Jeg har kigget lidt på linket her:

https://printcopy.info/index.php?mod=pc&brand=HP&model=Color+LaserJet+Pro+MFP+M176n&page=2

... men jeg har ikke fundet nogen del, som jeg kan genkende som den pære/lampe, som er lyskilden.

Jeg ville kontakte HP direkte for at finde ud af, om der findes en erstatningslampe/pære.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2020 - 20:32 #6
#5 Tak for dit indlæg milter. Men hvis du læser i #3 kan du se jeg har fået problemet løst. Det var en banal dårlig forbindelse til pæren i scanneren :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2020 - 20:32 #7
Problemet er LØST :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2020 - 20:36 #8
#5 I følge din tegning så var det fladkablet A31 jeg rodede med :-)
Avatar billede milter Ekspert
14. oktober 2020 - 20:37 #9
Ok, jeg ved helt ærligt ikke, hvorfor jeg ikke havde set din kommentar #3. Måske fordi jeg havde haft siden åben for længe uden opdatering, før jeg svarede :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. oktober 2020 - 21:12 #10
#5 Hej milter. Jeg tror ikke at det vil være muligt at skaffe en erstatningslampe/pære fra HP. Printerproducenterne tænker kun på at sælge nyt.
Bare tænk på vedr. blækpatroner. Kommer der en ny printermodel, ja så kommer der også en ny type patroner, så de gamle man evt. har liggende ikke kan bruges.
Avatar billede milter Ekspert
14. oktober 2020 - 21:32 #11
#10. Ak ja, længe leve den digitale og "bæredygtige" engangsverden :-)

Jeg havde for et par måneder siden mit analoge forstørrelsesapparat (til print af  analoge papirbilleder) fremme og fandt blandt delene til det en ekstra pære. Af ren og skær nysgerrighed søgte jeg på nettet og fandt ud af, at den type pære stadig kan fås. Og for et par dage siden skulle jeg bruge en ny halogenpære, 12 volt/20watt, med G4-fatning. Jeg fandt først en det tredje sted, men så købte jeg til gengæld hele restforsyningen (10 stk.).
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. oktober 2020 - 10:15 #12
#11 Det var klogt :-)