Avatar billede Butterfly Ekspert
23. oktober 2020 - 13:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Gem Luk csv-fil

Hej
Jeg har noget makro der danner og gemmer en csv-fil, men hvis jeg i min makro bruger
ActiveWorkbook.Save
ActiveWorkbook.Close
til slut så står mine data ikke længere i kolonner med som lange rækker af tekst, hvorfor?
i P1 står filnavnet, i Q1 står user

Sub tilCSV()
    Sheets("test").Select
    Sheets("test").Copy
    Call SletRaekker
    FileFormat = ".csv"
    Filename = Range("P1").Value
    ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\Users\" & [Q1] & "\Downloads\" & Filename & ".csv", _
        FileFormat:=xlCSVMSDOS, CreateBackup:=False
    ActiveSheet.Shapes.Range(Array("Rounded Rectangle 1")).Select
    Selection.Delete
    Range("P1:Q1").Select
    Selection.ClearContents
    Range("A1").Select
End Sub
Avatar billede Jan K Ekspert
23. oktober 2020 - 18:14 #1
En csv fil er jo bare en simpel tekstfil, typisk med semikolon som afgrænser. Så dee er ingen kolonner.
Avatar billede Butterfly Ekspert
26. oktober 2020 - 06:42 #2
Godmorgen Jan K
Jo i min csv fil er der kolonner, hvis jeg bare gemmer den manuelt.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2020 - 10:53 #3
når du gemmer manuelt, vælger du så også Ms-dos? eller vælger du "csv (kommasepareret)"?
Mit bud er på filformat
Avatar billede Butterfly Ekspert
26. oktober 2020 - 11:36 #4
Jeg vælger ms-dos
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2020 - 11:57 #5
det du kunne prøve er at tilføje  , Local:=True efter CreateBackup:=False...dvs.:
CreateBackup:=False , Local:=True

det gør at den indsætter semikolon i sted for kolon - det bør gør det
Avatar billede Butterfly Ekspert
29. oktober 2020 - 06:40 #6
Mange tak Thomas S, det virker.