Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2020 - 12:18 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

Køb af ny PC

Jeg skal have en ny PC og tænker på denne:
https://www.mm-vision.dk/vision-familie-pc
Forslag modtages meget gerne.

Er der til almindelig brug, uden spil, nogen fordel ved at gå fra i5 til i7 ?
Avatar billede Slater Ekspert
26. oktober 2020 - 12:34 #1
Nu skriver du intet om hvad skal skal bruges til, så det er svært at give specifikke råd. Men det er en god computer til prisen, ingen tvivl om det. Der er ikke meget den ikke kan håndtere, hvis det ikke er til hardcore moderne 3D-spil.

Men ja, naturligvis er der en fordel ved at opgradere til i7. Det er en meget bedre CPU. Om du har behov for det, derimod, det er ikke til at svare på.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. oktober 2020 - 12:37 #2
du vil ikke kunne mærke forskel - men måske måle det.
Lidt som at vælge mellem en UP! og Polo (VW biler) Polo har større motor, men du kører ikke hurtigere i Danmark af den grund.
Avatar billede Slater Ekspert
26. oktober 2020 - 12:56 #3
Derfor kan man stadig meget tydeligt mærke forskel med en større motor i en bil ;)
Det er ikke kun topfart det betyder noget for.
Avatar billede Peter Guru
26. oktober 2020 - 13:03 #4
Jeg har en tilsvarende bare af pro udgaven med i7 processor. Jeg specificerede at blæserne skulle være af silent typen alle sammen og det krævede en anden strømforsyning. Af en eller anden grund er det et B360 systemboard der er monteret. Jeg har ikke fortrudt i7 processoren selv om jeg heller ikke spiller. Jeg har tidligere haft en i5 som jeg samlede med stumper fra mm-vision, men denne gang gad jeg ikke. Der er ikke meget sparet. De klargjorde den til de to ekstra SSD jeg havde ub. Kan anbefales.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2020 - 13:10 #5
Den skal bare bruges til internettet og video.
Avatar billede mort1 Ekspert
26. oktober 2020 - 13:36 #6
Meget fin all round løsning - Jeg har selv en, som jeg lod MM opgradere til Silent og med større strømforsyning.
Desuden fik jeg opgraderet jeg til 1 TB SSD, det havde dog ikke været nødvendigt, da jeg kun bruger SSD til det den er bedst til, styresystem og programmer, for langt de fleste vil 512 GB være mere end rigeligt, sammen med en 2 TB HD til "alt det andet" - DVD brænder fik jeg også installeret hos MM da jeg købte.
Jeg valgte at gå med i5, og selv om jeg arbejder (på amatørbas) med billedbehandling og lidt video ditto, fortryder jeg ikke at jeg sparede de 1.200 Kr. Det fungerer rigtig fint med i5.
Avatar billede Peter Guru
26. oktober 2020 - 13:38 #7
Intel siger selv at "i7 processoren er beregnet til spil og tung videoredigering" så en i5 er et godt valg.
Avatar billede Peter Guru
26. oktober 2020 - 15:05 #8
Du får en gratis måtte til musen med!
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2020 - 17:08 #9
Jeg kan forstå på #6, at der er plads til en ekstra HDD i den PC.
Så jeg tror jeg køber den som den er.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2020 - 17:31 #10
Så er den PC købt og betalt. Med Windows og levering til døren, blev den væsenlig
dyre, ca 1.000 kr. mere til 7.143,00 Kr.
Mange tak for jeres indlæg. 😊
Avatar billede Peter Guru
26. oktober 2020 - 18:14 #11
Jeg har en 1 TB roterende disk siddende i bunden, men da den havde siddende en uges tid blev jeg træt af dens rumleri og den blev til ekstern USB disk. Jeg kan ikke huske om det er tre eller fire 3,5" pladser der er. Jeg satte to 2,5" holdere i til mine SSD diske.
Tilykke med købet. Du vil ikke fortryde det og de har en rigtigt god support.