Avatar billede Keld Nielsen Forsker
04. november 2020 - 10:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Navn på bl.a. Google funktion

Jeg er igang med en database WordPress baseret, og her vil jeg gerne bruge den funktion som man bl.a. kan se på Googel når man søger.
Der kommer hurtigt nogle forslag når man begynder at indtaste sin søgning.

... men hvad hedder denne funktion ????
Avatar billede Jan Seniormester
04. november 2020 - 10:50 #1
det gør google ved at deres browser, dels har en ordbog, og dels laver en forsøgning i de stumper af ting som tidligere brugere har søgt.

måden at gøre det på, er at du gemmer alt det som folk søger på i din hjemmeside, og når en ny bruger så søger, da viser feltet lignende ord/søgninger.

det kræver en komplet ordbog, med efterfølgende grundled osv.. relationer i databasen.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
04. november 2020 - 11:39 #3
Det var lige det jeg søgte #2 ;-)
Mange tak