Avatar billede petersen7913 Forsker
11. november 2020 - 14:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Android Studio - Enable VT-x in BIOS security settings

Jeg har installeret Android Studion på min bærbar (Lenovo).
Når jeg åbner AVD Manager står der 'VT-x is disabled in BIOS' og jeg har fået en besked op om 'Troubleshoot - Enable VT-x in your BIOS security settings'.

Jeg har googlet, men svarene er totalt sort snak for mig. Er der nogen, der kan hjælpe mig igennem med meget meget små skridt? (åben det vindue, vælg denne menu og så den her ...)

På forhånd tak :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. november 2020 - 14:54 #1
Du skal i BIOS på din PC og slå virtualisering til.

Så skal du muligvis bagefter, i Windows, installere Microsoft Hyper-V- Men start med at undlade dette.

Førstnævnte er nok det vigtigste - og kan hedde meget forskelligt, afhængig af BIOS. . Men mon ikke denne vejledning passer nogenlunde: https://support.lenovo.com/pt/en/solutions/ht500006
Avatar billede petersen7913 Forsker
11. november 2020 - 16:13 #2
Tak jeg prøver :)
Avatar billede petersen7913 Forsker
18. november 2020 - 17:59 #3
Jeg fik gravet mig helt ned til BIOS ... for at finde ud af, at min CPU ikke kan lave virtualiseringer - suk. Men tak for hjælpen :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. november 2020 - 18:09 #4
Ja, det kræver selvfølgelig at CPU´en kan... - og det troede jeg faktisk efterhånden alle CPU´ere havde instruktionssæt der kunne... - men jeg er også vant til at arbejde med erhvervs maskiner...
Avatar billede petersen7913 Forsker
18. november 2020 - 18:13 #5
Tja ... det er bare min private bærbar ;) Men jeg fandt da ud af, at jeg kan sætte mobilen i med kabel og så springe simulering på bærbar over. Det er lidt billigere end at købe ny bærbar, navnlig når det indtil videre kun er for at lege