Avatar billede johnbr Seniormester
11. november 2020 - 15:52 Der er 3 kommentarer

Mails forsvinder

Jeg har en gmail konto og når jeg modtager mails så får jeg dem både på min Iphone og på min Mac. Jeg læser dem på telefonen og sletter dem derefter.

Problemet er, at jeg gerne vil beholde dem på min Mac, men der forsvinder de også. Hvordan undgår jeg det?
Avatar billede kurt54 Ekspert
11. november 2020 - 16:10 #1
Bruger du en app eller læser du dem i en browser ?
Avatar billede INK Ekspert
11. november 2020 - 16:49 #2
I en browser skal du logge på din G-mail konto. Under indstillinger - Videresendelse og POP/IMAP skal du (for IMAP) ændre indstillinger for hvad der sker med mails ved sletning - "arkiver meddelelsen" (ikke sletning). I dit mailprogram på din Mac optræder der så en mappe, der hedder arkiv og herunder en undermappe: G-Mail alle mails.

Kontoen på din Mac skal være oprettet som IMAP og i indstillinger for konti i Apples mailprogram skal der indikeres, at slettede mails skal arkiveres i G-mail (alle mails).
Avatar billede johnbr Seniormester
11. november 2020 - 20:01 #3
INK

Nu fandt jeg løsningen. Hvis jeg sletter mailen på Iphone inden jeg har markeret mailen som læst på mac, så slettes den også der